Har ni sålt en dyr vara till som kallar sig vänner/bekanta och inte fått pengar av ens??
Hej. Jag e ensamståande mamma nästan 1 år sen träffade jag ett par de verkade trevliga..
Men förra året fick jag en Eu moped av en kill kompis för han fick bo hos mig men jag lyckades inte ta Am körkort.
Då tänkte jag köper en 30 moppe och säljer i väg Eu mopeden. Men de blev jätte fel där de som kallade sig mina bekanta osv hennes man var jätte intresserade av mopeden och jag missade att skriva avtal med honom han sa kan jag inte ta moppen nu och betala dig när vi får pengar du vet de är snart jul osv han lurade mig och vi ska köpa julklappar åt barnen idioten tog mopeden och körde den sen ringer han mig och tjatar om ägarbyten jag sa nej de får du när du betalar mig mopeden han sa jag lovar du ska få dina pengar sa fortfarande nej till honom på något sätt kunde svinet göra ägar byten har ni varit med om de nån? Jag kanske hade skrivit min underteckning och la peppern om ägar byten nånstans och var hos mig för han ville låna pengar och jag var dum gav honom 100kr kanske han såg lappen och snodden den för jag var ensam den dagen. Sen nästa dag ringde han mig för han behövde pengar igen för snus och jag råkade ha en stok hemma och tackade han inte men han lovade där med att jag ska få mina 100kr och stoken med snus tillbaka verken moped pengarna fick jag eller de andra han lånade av mig..
Problemet e att han ramlade och förstörde chasen i mopeden och vad gör han då säljer den bakom min rygg de gjorde ont jag sa hur kan göra något sånt mopeden är fortfarande min och han erkänner de ja men den e inte värd och lurar mig att han fick 1000kr men han ger mig inte nått av pengarna han säljer mopeden för ????????????????????
jag blev arg på honom fick veta att han sålde den mer än han sa till mig så han blev osams med mig och hotade mig och 18 dec-14 påstor han att han la pengarna utan kuvär i min brevlåda box men där fanns det inget!
Finns de nån som har gått genom samma sak och lyckades få sina pengar? Jag skulle sälja mopeden för 4000ke men till honom sa jag 3000kr men sänkte ner till 2500kr plus 100kr och snus stoken de blir för mig mycket men för er som jobbar är de kanske en liten summa pengar. Jag är tyvärr sjukskriven..Hoppas nån här kan hjälpa mig är så besvikenkan inte smsa svinet han har hotat mig eftersom jag är ensam i Jönköping har ingen som stöttar mig osv alla jag känner bor i Stockholm och min familj med ????