Bonusbarn
Hej
Tänkte försöka få lite tips på detta forumet.
Är en kille på 44 år som har lite bekymmer med ett av mina bonusbarn.
Grabben i fråga är snart 17 år gammal och bor hos oss hela tiden på grund av bekvämlighetsskäl har jag förstått.Hos pappa måste man tydligen hjälpa till med saker och ting.Pappan bor 2,5 km ifrån oss med sin nya fru.
Saken är den att jag håller på bli galen av hans gnällande på allting. Han har sitt rum i källaren med egen ingång och allt. Vi flyttade in i det här huset för snart 2 år sen och då bestämde han sig för att bo hos oss hela tiden.
Första veckan började pipandet över att cirkulationspumpen väser från pannrummet,knappt hörbart till hans rum. Det la sig efter nån vecka.
Sen blev det gnäll över att rummet var för kallt, ligger på 20 grader som i resten av kåken. Bytte elementtermostat för o lugna situationen. Sen är det för kallt på toan för o kunna borsta tänderna så då fick han flytta upp sina grejer till toan uppe. Bytt termostat även där men sen är klinkergolvet för kallt för o kunna sitta på toa.
Sen har vi egen brunn och vattnet smakar inte som hemma hos pappa.
Men vattnet är helt ok.
Har lyft detta med hans mamma men får bara fan för det,typ "det du inte kan påverka ska du inte bry dig om"
Han gör inte ett förbannat handtag hemma utan bara gnäller på allt som går o gnälla på. Hela tiden.
Pappans nya fru avskyr ungen så det är ju en stor anledning till att han bor hos oss hela tiden.
Vad ska man göra när inte hans mamma lyssnar?
Är så fruktansvärt frustrerad över situationen och börjar må riktigt dåligt av o inte kunna påverka nånting.
Innan hade man ju ändå varannan vecka som andningshål men nu rullar det hela tiden.
Ska tillägga att vi har ett gemensamt barn på 8 år och vart tillsammans i 11 år.
men som sagt nu när han alltid är hos oss så börjar jag känna att botten är nådd.
Jag pallar fan inte med detta längre men samtidigt vill jag ju inte ge upp allt hur lättvindigt som helst.