• Barn nr1

Kraftiga magsmärtor v.30 ->

Hej!

Jag väntar mitt andra barn och är idag i v.33. Sen några veckor tillbaka har jag fått såna magsmärtor så jag vikt mig dubbelt och det går inte att röra magen utan att jag skriker till. Oftast börjar smärtan på höger sida eller "under"magen ovanför blygbenet. Foglossningar har jag också och det är inte den smärtan jag känner.

Jag känner skillnad på sammandragningar och förverkar då jag haft båda en längre tid den här graviditeten men den här smärtan är något annat. Jag har vart inne på förlossningen för undersökning och vårdcentralen, tagit alla tester de kan men allt är "normalt".

Nu till min fråga.. Är det NÅGON annan som känner igen det här och kan ge förslag på vad det kan vara???? Känns konstigt att få så sjukt ont utan att läkarna kan hitt a en förklaring :(

• Svar på tråden Kraftiga magsmärtor v.30 ->
  • meandmysecret

Hej! Jag har också haft mycket ont i magen, på många olika sätt, denna graviditet (nr 2, v 32+4) och ringt in massor av gånger för att rådfråga, åkt in ett par ggr för att kolla. Just smärtan på höger sida och in mot mitten av blygdbenet så att säga, har jag också haft i perioder. Mitt kommer ofta när jag rör mig, inte nödvändigtvis mycket (för det kan jag knappt ;)), utan exempelvis när jag går vanligt, vänder mig i sängen mm, ibland viker jag mig dubbel, får stanna upp och andas och det är  ömt efteråt. Förklaringen har då varit att det är ligamenten... Jag har tidigt blivit trött på att vara gravid denna gången pga alla mina olika magsmärtor som avfärdas för att vara normala eller för att inget hittas. Nej, sen kan de säkert inte göra mer alltid, eller sitter inne med alla svar på allt, men jag har känt mig dåligt bemött när jag ringt i/åkt in, som att de dumförklarar och minimerar mig och tycker jag är nojjig osv... Å det är väldigt tråkigt för nu drar jag mig väldigt för att ringa in (av även andra orsaker) pga det bemötandet.
    Nu vet jag inte om det kan vara ligamentsmärtor du har TS men det är en av de förklaringarna jag fått. :)

• meandmysecret

Hej! Jag har också haft mycket ont i magen, på många olika sätt, denna graviditet (nr 2, v 32+4) och ringt in massor av gånger för att rådfråga, åkt in ett par ggr för att kolla. Just smärtan på höger sida och in mot mitten av blygdbenet så att säga, har jag också haft i perioder. Mitt kommer ofta när jag rör mig, inte nödvändigtvis mycket (för det kan jag knappt ;)), utan exempelvis när jag går vanligt, vänder mig i sängen mm, ibland viker jag mig dubbel, får stanna upp och andas och det är  ömt efteråt. Förklaringen har då varit att det är ligamenten... Jag har tidigt blivit trött på att vara gravid denna gången pga alla mina olika magsmärtor som avfärdas för att vara normala eller för att inget hittas. Nej, sen kan de säkert inte göra mer alltid, eller sitter inne med alla svar på allt, men jag har känt mig dåligt bemött när jag ringt i/åkt in, som att de dumförklarar och minimerar mig och tycker jag är nojjig osv... Å det är väldigt tråkigt för nu drar jag mig väldigt för att ringa in (av även andra orsaker) pga det bemötandet.
    Nu vet jag inte om det kan vara ligamentsmärtor du har TS men det är en av de förklaringarna jag fått. :)

• Barn nr 1

Vet precis hur du känner! Vill inte heller ringa in mer då det känns som de tycker man hittar på.. Jag kan erkänna att jag inte helt vet vart ligamenten finns.. Mitt gör liksom ont i mitten av höger sida. Sen när det blir ordentlig smärta så man inte kan nudda mig med fjäder ens gör det ont precis överallt ????.. Är också trött på den här graviditeten.. Har haft så mycket besvär från dag 1 så jag blir galen.. Med första sonen var det ett bananskal om man tar bort illamåendet.. 6 veckor kvar och vet inte hur mycket mer jag orkar. :(

• Barn nr 1

Har fått svar på de sista proverna nu och det visade sig att jag hade bakterier i tarmarna som orsakade kramp och smärta!! Så skönt att veta vad som legat bakom!!

Svar på tråden Kraftiga magsmärtor v.30 ->