Behöver en förändring
Är en tjej på 16, snart 17 år som är desperat efter en förändring i mitt liv.
Jag är en väldigt destruktiv person och det känns som att allt jag gör är destruktivt på ett eller annat sätt, har gjort alla möjliga saker som jag VET bara förstör för mig, och jag slutar inte utan det finns inget stopp...
Förut så skar jag mig dagligen men nu har jag nästan slutat... Har istället börjat röka, supa minst 1-2 gånger i veckan, ligga med randoms som jag ångrat sen, testat droger osv. Är så jävla less på detta festande nu men ser inget alternativ då jag hatar att sitta hemma på helgkvällarna (hemma är jag ändå så himla mycket)
Jag har även fuckat upp min skolgång då jag skolkat osv så mycket att jag fått F i de flesta ämnena. Jag är smart egentligen och har lätt för mig i det mesta men är så sjukt skoltrött och orkar inte bry mig om min framtid då jag typ redan har gett upp på mig själv och inte ser nån anledning till att kämpa.
När jag skolkar ligger jag istället och sover... eller håller på med mobilen, vilket är det jag gör mestadels i mitt liv. Jag är så deprimerad att jag inte tycker att nåt är kul i stort sett.
Börjar tvivla på om mina vänner är så jävla bra ändå då jag insett att de är rätt själviska...
Min familj är kaosad med mycket bråk osv. men de försöker att stötta mig även om de är dåliga på det
MEN som sagt, nu vill jag ha en förändring! Igår insåg jag vad min livsstil gör med mig och att jag inte klarar av detta längre, råkade såra en kille som gillade mig (och jag hade gett honom felaktiga signaler så han trodde att jag gillade honom också) genom att ligga med en annan.... och en annan kille som jag gillar krossade mig igen för typ 10 gången, och min bästa vän visade sin sanna sida för mig.
Nu har jag blockat lite människor (och några har blockat mig) så har blivit av med lite bullshit i mitt liv i alla fall.... Jag vill flytta bort från denna skiten, typ till landet eller utomlands! Vill börja om från början med mitt liv utan någon av mina gamla kontakter.
Går redan hos en psykolog men det hjälper inte något än...
Någon som har lyckats förändra sitt liv från skit till något bättre? Går det eller är det omöjligt? Snälla kom med råd är desperat