tänker jag fel ?
min son är nu 6 år och 4 månader, han bor halva tiden hos sin mamma och halva tiden hos mig.
vi har olika syn på mycket när det gäller vår son.
häromdagen tyckte jag att jag stolt skulle berätta för hans mamma så klokt han hade uttalat sig. Istället blev hon riktigt arg och jag fick mig en utskällning.
så här började denna historien
jag skulle ha honom i ett par dagar och föreslog för hans mor att jag en av dagarna tänkte fråga en kompis till honom om han ville följa oss till lekland.
hon ringde kompisens föräldrar direkt och fick reda på att de skulle snart åka utomlands och ville inte att deras son skulle träffa så mycket barn med ökad risk att bli smittad.
det blev bestämt att de skulle leka hemma istället om tre dagar.
när min son sedan var hostig två dagar i rad så berättade jag för honom att hans mamma och jag skulle diskuttera om det var lämpligt att han lekte med sin kompis nästa dag med tanke på att de skulle åka på semester.
jag sa till honom
- för du vill väl leka med din kompis
han virrar ett nej med sitt huvud och säger
- jag vill inte leka med honom om det är risk för att jag smittar honom
jag blev stolt och berättade för farmor och farfar så klokt uttalande han gjort men när jag berättade för hans mamma så blev hon riktigt förbannad och tycker att jag är en idiot.
hon menar att det är inget han skall veta något om eller tänka på eller bekymra sig över om han skall eller får eller bör leka med sin kompis om det är risk för smitta.
är det jag som tänker fel, vad tänker ni andra föräldrar ?