En kvinna jag är intresserad av - Otrevlig vid närheten av folk - Trevlig vid ensamheten
Att hon är otrevlig mot mig inför folk, har jag ingenting emot. Hon får absolut förnedra mig vid folkets omgivning. Det är inte det som sårar mig.
Det är bara hennes själva beteende, men är jag ensam med henne. Pratar hon glatt om sig själv, och lyssnar. Och vi kan prata om vad som helst och hur länge som helst.
Det blir en annorlunda kontakt. Hon har både sagt det personligt och jag har till och med hört den från en annan närstående bekant till henne. Att hon säger att hon känner sig trygg/bekväm med mig. Och därför har hon enkelt att dela med sig om saker och ting med mig.
Har hört en massa saker om henne, liksom från henne.
Men jag vet inte vad jag gjort för fel. Någonting måste jag ha gjort. Hon ignorerar mig i närheten av folk. Kan svara irriterade eller svara snabbt, för att understöka min kontakt med henne. Jag försöker starta komunication med henne, vilket det inte går. Får oftast snabba svar . . .Hon starta aldrig komunciation med mig, men till andra folk har jag visst märk att hon kan skämta och börja prata och gå fram till anda. Med mig, verkar den saken vara väldigt svårt. I början tänkte jag att det kan vara blyghet, men nu tror jag att det mer handlar om att hon inte vill ha kontakt.
Men varför denna otrevligheten?
Och varför sker trevligheten vid ensamheten?
Om hon hade störts sig på mig, hade hon också ignorerat mig?
Nu när jag tänker efter - När jag ser henne någonstans, kan jag hälsa, och hälsar tillbaka väldigt snabbt och går vidare.
Skulle det råka hända så att vi skulle träffas hela gänget. Så kanske både hon och jag kommer i tid, men de andra kanske tar mer tid på si att komma.
Kan det lätthet hända att hon pratar väldigt snällt med mig.
Det som jag inte förstår är - Hur kan jag egentligen fortsätta vara kär i henne. Det gör så fruktansvärt ont, och jag ha fortfarande inbillningen över att hon kanske blir snäll med tiden, så småningom. Trots allt, det är nog fel på mig, och jag kan visa att jag ändrar på mig till något bättre . .
Men ack och suck. Jag är beredd på att hon egentligen inte vill ha något med mig att göra. Men bara jag kunde få det bekräftat. Eller kunde hon helt enkelt inte bara vara ärlig vad jag har gjort.
Eller tror ni att det kanske har någon makt känsla att göra? Hon kanske njuter av det hon håller på med. Hon har ju talat om att hon har lätt för att gråta, och jag har fått höra att någon sade ''Du skall sluta gråta. Du är vuxen''.
Vilket kanske det kan ta knäcken på en. Och genom att få bort sådana smärta, försöker hon förödmjuka så hon kommer upp i högre status. Eller jag vet inte riktigt.
Jag finner det bara väldigt, väldigt ont . .
Hon kanske vet att hon kan bete sig hur illa som helst, utan att få konsekvenser. Men vid annat folk, så bör hon vara trevlig om de skall fortsätta vara vän med henne. Men med mig, spelar det ingen roll.
Jag är bara en docka . . .JAG VET INTE.
Som sagt, säkert någonting jag har gjort. Jag har till och med frågat henne. Men hon svarade artigt och snällt att det inte är någonting alls.
Otrevlig vid folkets närhet.
Trevlig om man skulle umgås med henne ensamt.
Vad betyder det?!