• Anonym (Sorg - Varför denna fenomen?)

En kvinna jag är intresserad av - Otrevlig vid närheten av folk - Trevlig vid ensamheten

Att hon är otrevlig mot mig inför folk, har jag ingenting emot. Hon får absolut förnedra mig vid folkets omgivning. Det är inte det som sårar mig.

Det är bara hennes själva beteende, men är jag ensam med henne. Pratar hon glatt om sig själv, och lyssnar. Och vi kan prata om vad som helst och hur länge som helst.

Det blir en annorlunda kontakt. Hon har både sagt det personligt och jag har till och med hört den från en annan närstående bekant till henne. Att hon säger att hon känner sig trygg/bekväm med mig. Och därför har hon enkelt att dela med sig om saker och ting med mig.

Har hört en massa saker om henne, liksom från henne.

Men jag vet inte vad jag gjort för fel. Någonting måste jag ha gjort. Hon ignorerar mig i närheten av folk. Kan svara irriterade eller svara snabbt, för att understöka min kontakt med henne. Jag försöker starta komunication med henne, vilket det inte går. Får oftast snabba svar . . .Hon starta aldrig komunciation med mig, men till andra folk har jag visst märk att hon kan skämta och börja prata och gå fram till anda. Med mig, verkar den saken vara väldigt svårt. I början tänkte jag att det kan vara blyghet, men nu tror jag att det mer handlar om att hon inte vill ha kontakt.

Men varför denna otrevligheten?
    Och varför sker trevligheten vid ensamheten?

Om hon hade störts sig på mig, hade hon också ignorerat mig?
    Nu när jag tänker efter - När jag ser henne någonstans, kan jag hälsa, och hälsar tillbaka väldigt snabbt och går vidare.

Skulle det råka hända så att vi skulle träffas hela gänget. Så kanske både hon och jag kommer i tid, men de andra kanske tar mer tid på si att komma.

Kan det lätthet hända att hon pratar väldigt snällt med mig.

Det som jag inte förstår är - Hur kan jag egentligen fortsätta vara kär i henne. Det gör så fruktansvärt ont, och jag ha fortfarande inbillningen över att hon kanske blir snäll med tiden, så småningom. Trots allt, det är nog fel på mig, och jag kan visa att jag ändrar på mig till något bättre . .

Men ack och suck. Jag är beredd på att hon egentligen inte vill ha något med mig att göra. Men bara jag kunde få det bekräftat. Eller kunde hon helt enkelt inte bara vara ärlig vad jag har gjort.

Eller tror ni att det kanske har någon makt känsla att göra? Hon kanske njuter av det hon håller på med. Hon har ju talat om att hon har lätt för att gråta, och jag har fått höra att någon sade ''Du skall sluta gråta. Du är vuxen''.

Vilket kanske det kan ta knäcken på en. Och genom att få bort sådana smärta, försöker hon förödmjuka så hon kommer upp i högre status. Eller jag vet inte riktigt.

Jag finner det bara väldigt, väldigt ont . .

Hon kanske vet att hon kan bete sig hur illa som helst, utan att få konsekvenser. Men vid annat folk, så bör hon vara trevlig om de skall fortsätta vara vän med henne. Men med mig, spelar det ingen roll.

Jag är bara en docka . . .JAG VET INTE.

Som sagt, säkert någonting jag har gjort. Jag har till och med frågat henne. Men hon svarade artigt och snällt att det inte är någonting alls.

Otrevlig vid folkets närhet.

Trevlig om man skulle umgås med henne ensamt.

Vad betyder det?!

• Svar på tråden En kvinna jag är intresserad av - Otrevlig vid närheten av folk - Trevlig vid ensamheten
  • Anonym (Osäkerhet)

Det spelar väl ingen roll om du känner dig fånig? Skit i det, bejaka dina känslor. År det så du känner så är det så. Gör det ont så gör det...

Men ja, på mig låter det bara som vanlig tonårsosäkerhet. Folk är osäkra på sig själva, vem dom är, vem dom vill vara, vilka ideal dom vill stå för. Dom är osäkra på sin egen position inom gruppen, vad dom kan säga, vad dom inte kan säga, vem som är "ball" att gilla, vem som man tokdissar, vem som är så töntig att man inte ens kan säga att man gillar att hänga med dom. Och för mig låter sånt bara jävligt tröttsamt. Och jag är glad att den tiden är förbi i mitt liv.

Man tror på nåt sätt att det finns nåt sorts kapital man använder, och ju mer man står upp för saker, desto mer gör man av med. Och det är därför folk är så osäkra, därför att dom tror att det "kostar" dom nåt att ta ställning.

I själva verket är det precis tvärtom. Ju mer du tar ställning, desto mer cred får du. Ju mer du vågar stå upp för dig själv och dina egna ideal, desto starkare kommer du att bli. Ju mer du vågar ta ställning och verkligen stå upp för dina kompisar, desto säkrare kommer dom att se dig. Ju mer du använder det där kapitalet, desto mer får kommer du att få.

Och om du sätter en klar gräns mot henne, så kommer hon att uppfatta dig som att du plötsligt har högre status. Plötsligt är det du som kan säga till henne hur du vill att hon ska behandla dig. Och när du står upp för dina gränser och inte låter henne köra över dig, så kommer hennes respekt för dig att öka.

Just nu har hon ingen respekt, eftersom hennes beteende inte får några konsekvenser för henne. Hon kan behandla dig hur hon vill, du säger ju ändå inte ifrån. Och folk som man kan köra över förlorar man respekten för. Det kan vara så att hon dissar dig just på grund av att du inte står upp för dig själv. Och tvärtom, när du sätter en klar gräns mot henne så kommer hennes respekt för dig att öka.

I slutändan är det alltid bäst att försöka ta reda på var man själv står, och vart man själv vill gå. Det här och det här och det här är jag. Dom här idealen står jag för. Och jag tillåter inte folk att behandla mig respektlöst. Osv. Och sen står man för det. Och accepterar folk inte det så är det synd om dom. Det är deras val att behandla dig respektlöst. Dom får stå för sina val, du för dina. Osv...

• Anonym (!!)

De bästa du kan göra är att göra de hon gör mot dig tillbaka. Tjejer i den åldern funkar nog så tyvär . Ignorera henne i grupp umgås med andra tjejer från gruppen. Hälsa snabbt o gå. Ge henne ingen uppmärksamhet, kommer du se att hon kommer sms dig. MEN när hon väl smsar dig Tro inte att de är

Över hon kommer att smsa bara för att se om hon fortfarande har kvar dig runt fingret. Dröj med att svara smset o sluta svara mitt i allting. Du kommer att märka att hon kommer att undra vad som hänt mellan er. Då talar du om för henne att eran vänskap kan inte vara på hennes vilkor.

• Dr Nail
    Anonym (Sorg - Varför denna fenomen?) skrev 2014-12-30 17:35:42 följande:

Jag ber om ursäkt för hur jag har skrivit.

Jag var precis på väg ut. Hade dessutom busstid att passa. Dessutom handlade det också om osäkerhet om jag skulle skriva detta eller inte.

Men det verkar som om ni har förstått min poäng.

En annan sak som jag var väldigt otydlig med. Var att vi brukar umgås med kompisgäng. Vi är inte ett par.

Jag har extremt starka känslor hos henne. Och aldrig känt såhär tidigare.

Jag har tidigare bjudit ut henne på filmkväll. Våran absolut första ensamheten. Den var otrolig underbar. Det som var fantastisk var att hon öppnade sig mitt i filmen. Och vi började samtal med varandra. Om allt möjligt. Hon pratade också om sitt psyke. Liksom angående hennes familjemedlem som hade en vis form av problematik. Hon anklaga sig själv för att hon var en ''svag'' person för att hon har lätt för att gråta och liknade saker.

Jag gav positiv respons och menade att det absolut inte har någonting med svaghet att göra. Hon delade med sig om massa saker, och erkände själv att hon aldrig pratar om sig själv såhär mycket, inför en person hon inte känner sig väl. Men hon sade att jag var en person som hon kände sig bekväm hos. Hon sa detta själv. Och som sagt, så sa en närstående bekant till henne, att jag var en person hon kände sig trygg hos. Samt att hon tyckte filmkvällen var trevlig.

Jag tyckte om den kvällen något oerhörd mycket, och får mig att längta tillbaks till den kvällen när jag tänker på den. Den var så underbar.

Med tiden började hon umgås med min kompisgäng. Hon kände redan en i kompisgänget, så hon hade absolut inga som helst problem att komma in i gruppen.

Hon fick en god kontakt med en person som var homosexuell. Jag tänkte då att det beror på att killen är homosexuell och hon känner inga som helst blyghet.

Med tiden börjar denna märkliga fenomen dyka upp. När jag exempelvis sa någonting så kunde hon ''imitera'' det jag sa - Lite svårt att uttrycka det via text, men jag gör ett försök. Hon ''imiterade'' i stil med: ''Humbuhumbuhumbu''.

Som om jag pratade på det sättet. Tolkar det som om jag pratar konstigt eller något liknade, och gjorde narr av mig. Ingen i gruppen reagerade på det. Men som sagt, om någon hade skrattat eller höll med henne, eller liknade. Hade jag inte alls brytt mig. Jag tål för det mesta.

Men att det kommer ifrån henne, gjorde det bara så ont . .

Jag förstår inte riktigt vad jag gjort för fel. Jag måste ha gjort något fel . .

Denna texten var kanske bättre & tydligare, va?

Om ni fortfarande känner er förvirrade, ber jag om ytterligare ursäkt. Jag hoppas ni kan tala om det, så skall jag göra mitt bästa för att rätta mig.

Jag vill trots allt få hjälp - Jag begriper inte alls denna fenomen . . .

Det kan vara en preventiv försvarsstrategi från hennes sida. Hon känner sig osäker efter att ha avslöjat sina svagheter för dig och vill sänka din sociala status så att ingen köper det du säger ifall hennes lilla hemlighet skulle komma ut.
  • Dr Nail

Så det enda "felet" du gjorde var att låta henne prata ut inför dig.

• Anonym (Osäkerhet)
    Dr Nail skrev 2014-12-30 19:22:25 följande:

Så det enda "felet" du gjorde var att låta henne prata ut inför dig.

Och det betyder bara att hon är väldigt väldigt osäker.... :)

Fan vad glad jag är att jag har blivit äldre, säger jag....
  • Dr Nail
    Anonym (Osäkerhet) skrev 2014-12-30 19:24:28 följande:

Och det betyder bara att hon är väldigt väldigt osäker.... :)

Fan vad glad jag är att jag har blivit äldre, säger jag....

Ja, jag misstänker att det är så.

Med andra ord så älskar hon mig likväl som jag älskar henne?!
    Ni kan inte ana hur det värmer en inombords att få höra sådan fakta. .

Men..Tja, ibland när jag ser henne på gatan. Så blir det ett snabbt hej. Jag frågar hur hon mår. Liksom - ''Hur är läget'' (Eller liknade)

Så blir hennes respons - ''Det är bra'', och fortsätter gå.

Det har bara hänt en gång, där hon sade hej, då var vi ensamma.

Det kanske är så att hon egentligen inte vill ha någonting med mig att göra.

Om jag kan klara av att gå fram till henne, och till och med förklarat min kärlek för henne. Så borde hon väl kunna bli mer säker i mig? Hon vet ju redan att jag älskar henne oavsett vad.

Jag tycker det är så fantastisk att vara ensam med henne. Dock var det ett tag sedan vi var ensamma. Jag måste väl själv erkänna att även jag är en blyg människa.

Men får väl ta och testa återigen - Liksom, fråga om filmkväll. Och jag har nog den bästa repliken hittills. Att fråga ut henne, och be henne välja film, då det är hennes tur.

Som jag skrev tidigare så är det lite som en berg -och dalbana. Ena stunden så känns det som om det handlar om extrem osäkerhet, & hon visst har känslor för mig.

Medan andra stunden så handlar det inte alls om något sådant. Utan hon vill helt enkelt inte ha kontakt med mig.

Jag vill ge en information som jag har missat. Jag är en man. Kompisgänget består oftast av två andra män, och en kvinna. En man är ''tillsamans'' med kvinnan. Den andra mannen är homosexuell.

Ibland sker det att man endast umgås med mannen som är tillsamans med kvinnan, och kvinnan är givetvis där.

Det är kvinnan som denna härliga damen kände innan. Förvirrade?
    Hojta till.

TACK!

Om ni vill ha mer information, säg gärna till.

• Dr Nail

Jag har ingen aning om hon älskar dig eller inte, min enda teori är att hon värderar sin status i gruppen högre än sina relationer på individuell nivå. Vilket är normalt i den åldern. Jag känner igen beteendet från när man var femton.

Dr Nail skrev 2014-12-31 10:06:42 följande:

Jag har ingen aning om hon älskar dig eller inte, min enda teori är att hon värderar sin status i gruppen högre än sina relationer på individuell nivå. Vilket är normalt i den åldern. Jag känner igen beteendet från när man var femton.

Mm..Femton säger du..

Nu när du säger det. Så påminner hon rätt mycket av en tonårstjej . .

Gör det mig till en sjuk människa som har gått och blivit förälskad i henne? Hon är den första som jag känner såhär . .

Jag vet inte vad som är så unikt med henne. Det känns så otroligt annorlunda med henne. Hon har kortklippt hår, verkar inte bry sig om smink, kan vara lite ''löjlig'' eller vad man skall kalla det. Tonårsbeteende vilket jag finner det oerhörd charmig. Liksom humorn, och så Tonårsbeteende vilket jag finner det oerhörd charmig.. Hmm..Skall försöka tänka på en bättre ord, om ni inte förstår vad jag menar.

Nu mår jag istället illa för att jag har blivit förälskad och gett mig själv intrycket av pedofil-varningar . . .

Jag vet inte ens vad jag skriver eller vi ge för poäng. Jag känner mig så otroligt sinnessjuk av all denna kärlek. Det är helt galet, jag vet. Men jag känner verkligen såhär.
  • Påven Johanna
    Anonym (Sorg - Varför denna fenomen?) skrev 2014-12-31 10:15:10 följande:
    Mm..Femton säger du..

Nu när du säger det. Så påminner hon rätt mycket av en tonårstjej . .

Gör det mig till en sjuk människa som har gått och blivit förälskad i henne? Hon är den första som jag känner såhär . .

Jag vet inte vad som är så unikt med henne. Det känns så otroligt annorlunda med henne. Hon har kortklippt hår, verkar inte bry sig om smink, kan vara lite ''löjlig'' eller vad man skall kalla det. Tonårsbeteende vilket jag finner det oerhörd charmig. Liksom humorn, och så Tonårsbeteende vilket jag finner det oerhörd charmig.. Hmm..Skall försöka tänka på en bättre ord, om ni inte förstår vad jag menar.

Nu mår jag istället illa för att jag har blivit förälskad och gett mig själv intrycket av pedofil-varningar . . .

Jag vet inte ens vad jag skriver eller vi ge för poäng. Jag känner mig så otroligt sinnessjuk av all denna kärlek. Det är helt galet, jag vet. Men jag känner verkligen såhär.
    Gett dig själv intrycket av pedofilvarningar? 
    Att du blivit förälskad i den här tjejen gör dig inte till en sjuk människa, men det är ju helt uppenbart så att du inte mår bra och det har du ju också själv förklarat att du inte gör. Kanske borde du koncentrera dig på din psykiska hälsa och sedan ta itu med en eventuell kärleksrelation till den tjej du pratar om nu eller någon annan. 
  • Anonym (:@)

Sluta svansa efter henne kommer du se att hon kommer böna efter uppmärksamhet. Vissa tjejer funkar så tyvär som någon skrev där uppe. Så länge du håller på o fjantar dig o yttrar dina känslor hit o dit o hon behandlar dig som luft eller är otrevlig mot dig, så länge du bara tar det och blir ännu mer kär i henne kommer du aldrig få henne o då menar ja de ALDRIG. Vakna till nu mannen o grow some balls!!

• Anonym (Vart är ts?)
    Anonym (:@) skrev 2014-12-31 19:06:25 följande:

Sluta svansa efter henne kommer du se att hon kommer böna efter uppmärksamhet. Vissa tjejer funkar så tyvär som någon skrev där uppe. Så länge du håller på o fjantar dig o yttrar dina känslor hit o dit o hon behandlar dig som luft eller är otrevlig mot dig, så länge du bara tar det och blir ännu mer kär i henne kommer du aldrig få henne o då menar ja de ALDRIG. Vakna till nu mannen o grow some balls!!

Detta var rakt på sak, kanske tog ts åt sig??
  • Anonym (:@)
    Anonym (Vart är ts?) skrev 2015-01-03 12:43:15 följande:
    Detta var rakt på sak, kanske tog ts åt sig??
    Jaa men tyvär är det så. Ts får sluta fjanta sig och vara en man. Ingen tjej tycker om en mes som låter sig behandlas hur som helst. Dessutom borde det vara en väckar klocka om hon är trevlig i ensamhet och elak framför

Folk. Kan ju vara så att tjejen skäms över dig för övrigt. Hur är ts som person? Hur ser du ut? Hur klär du dig?. Hur framstår du som person osäker? Dessa är stora faktorer för att få henne att ignorerar dig in public så att säga. För kan vara så att hon tycker om dig personligen men skäms vad andra ska tycka för att du framstår som en mes i både utseende och personlighet i andras ögon. O även i ts text märker man sättet han utrycker sig på. "Jag skulle bara gå fram o tala om hur kär jag är i henne" what? Hon ignorerar dig!! Det är det sista du ska göra!! Mitt råd är att du behöver en extream personality makeover. Inte för att ja känner dig personligen o vet hur du är, men för att du ska verka intressant i hennes ögon dvs inte vara så fjantig o bara jaga. Det är få kvinnor som låter sig bli fångade när man jagar de, så fort du slutar, då händer det grejer, det är då intresset dyker upp. Skaffa dig andra vänner. Börja umgås med andra kvinnor kommer du se hennes reaktion! om hon inte reagerar så har hon inget intresse för dig whatsoever och då är det bara att gå vidare!
Svar på tråden En kvinna jag är intresserad av - Otrevlig vid närheten av folk - Trevlig vid ensamheten