• Principessa

Nyfödd i respirator?

Hej!

Igår föddes min Brorsson 12 dagar efter beräknad födsel. Han väger 4600gram.

Alltså en stor kille :)

Min svägerska fick föda vaginalt trots bestämt kejsarsnitt från början pga för stor bebis.

Nu ligger han i respirator.

Varför får vissa läggas i respirator efter födseln? Kan det vara något allvarligt?

Hon är i Polen o födde honom också där. Jag förstår inte riktigt det hennes syster skriver till mig. Så därför undrar jag om någon varit med om samma ? Barnet är alltså inte för

Tidigt född. Hoppas att någon kan svara. Tack! / orolig faster.

• Svar på tråden Nyfödd i respirator?
  • Gladskit

Barn kan ha problem med andningen eller syresättningen utan att vara för tidigt födda, så därav att han har hamnat i respirator.

• Limaliie

Konstigt att hon fick föda vaginalt när de bestämt snitt.

Bäst är att fråga din bror kanske? Fast det kan ju vara känsligt...men endel behöver lite hjälp på traven i början, oavsett när de fötts. Kanske han fått nån infektion eller så och behöver lite hjälp....ingen id+e att spekulera. Hoppas han snart kryar på sig.

• Gladskit
    Principessa skrev 2014-12-30 12:00:55 följande:

Ok. Så det behöver inte vara något allvarligt heller?

Nej det behöver det inte. Han kanske fick en tuff start. Men det är ju aldrig bra att behöva hamna i respirator, det tyder ju på att han behöver hjälp och inte fixar andningen själv just nu. Hoppas att du får mer svar från dem snart så att du slipper oroa dig!!
Svar på tråden Nyfödd i respirator?