Ledsen, råd kring motsträvig pappa=(

Hur hade ni gjort?????
Men det har inte blivit bra alls

Och än en gång så är vi ganska många som anser att DU inye förstått vad TS skriver utan hittar på egna saker...
Jag vet precis hur en vårdnadstvist går till, och vet att de flesta brukar ta kontakt med FR först för att be om hjälp när det handlar om samarbetssvårigheter.
Vi har inte läst någonstans att pappan stämde för att få barnen på heltid. Att en mamma anser sig förlora sina barn för att de bor halva tiden hos sin pappa brukar vara ganska vanligt förekommande. Vi har ingen aning om vad pappan försökte för vägar innan han valde att stämma TS. Det står ingenting om hur umgänget eller vårdnaden såg ut innan stämningen. Att inte pappan använde stämningen som en absolut sista utväg är något som du bara har hittat på.
Du har från början bestämt dig för att pappan gjort allt detta enbart för att jävlas med mamman och sen uppviglar du till att hon ska ge igen med samma mynt. Utan grund.
Det du skriver nu är ett hån mot dom som faktiskt har allvarliga problem. På ts lyssnar du inte och tydligen inte på ( "ensam vårdnadshavare" ) som skriver här om att dessa problem angående stämning och misskötsel av barn finns. Läs hennes kommentarer igen. Jag är imponerad av denna mamma som vågar ta sig hit igen när det är så negativt tillmötesgående här.
Sen är jag bara en människa som alla andra. Jag har dock lärt mig att inte döma andra . Skriver ts så och dessa utsatta som råkar vara kvinnor , om deras situation kan jag lyssna först, så får vi se vad som kommer fram efter hand. Jag förutsätter att alla talar sanning. Det är en början...
Om jag hade vetat allt hade jag nog inte skrivit här när jag uppfattas som dum och besserwisser.
I min vardag är jag ju omtyckt. Kanske har jag lärt mig något ändå. Nu kallar plikten... Har inte råd med städerska.... och det är fredag , så jag får städa själv....;)
Det gör jag inte. Däremot finns det fler sätt att se på saken än vad du gör. :) Precis, du talar om dig själv.
Varför tror du inte att jag har haft det? Förklara.
Har de flesta "lättare" magsjuka? Okej. Mitt mellanbarn var 13 månader när hen fick magsjuka som varade i 8 dagar och det resulterade i att hen gick ner 2.5 kilo! Det första barnet kunde äta var rå potatis! Efter det ville hen inte ha annat än min köttgryta. Så nej, ditt sätt är inte enda sättet. :)
Jag vet mitt barns bästa och pappan vet förmodligen sitt barns bästa, eftersom han var den som var med barnet efter magsjukan!
Nej det antog jag inte. Men kanske är pappan orolig när barnet är med Ts. Är hans oro befogad bara för att han känner oro?
Förhoppningen är att pappan lyssnar mer till sitt barns behov än mammans åsikter. Sen får du önska annorlunda.
Visst kan man det men man kan också önska att en mamma kan låta pappan ta hand om barnet och ha förtroende för att han klarar av det minst lika bra som henne, även om han gör saker annorlunda än vad hon gör. Mamman såg inte barnet hemma hos pappa så man får väl förutsätta att pappan gjorde rätt bedömningar utifrån hur barnet mådde hos honom kan jag tycka.
Du missar ännu en gång att det finns mängder med pappor som också har problem, med mammor som inte lyssnar eller låter dem ta ansvar över sitt barn utan att sätta regler och gränser och komma med pekpinnar.
Eftersom barnet verkar ha ätit med god aptit får man förutsätta att barnet inte är som dig.
Än en gång - jag har inye skrivit ett ont ord till eller om TS. Inte heller har jag skrivit ngt ont om eller till "ensam vårdnadshavare". Det DINA inlägg jag svarar på.
Att döma andra är precis vad du verkar göra. Du verkar ha förutfattade meningar om nåde pappor och en del av oss som skriver här. Din attityd är både nedlåtande och fördömande.
Det är egentligen ingen som mött TS eller "ensam vårdnadshavare: speciellt negativt här - men det ÄR flera som reagerat på vad DU skrivit. Du står gör ganska stor del av det negativa i den här tråden. ..
Jag har inte anklagat dig för att bemöta någon dåligt med dina kommentarer. Det handlar om att du skriver att jag hittar på saker ur luften. Jag visade på ts som exempel precis som (ensam vårdnadshavare ). Exempel på det dom berättar om sitt liv med deras problem med pappor. De har /haft stora problem , alltså problemen inte dom kvinnorna personligen som du skulle ha skrivit till. Jag menar med andra ord att det är ett hån mot dom genom att mena att de hittar på sina svårigheter. Därför att jag har försökt och försöker lyssna och förstå dom. Det har jag fört fram här när det gäller ts. Du har rätt, dom flesta tycker att jag är dum som hittar på det jag läser som ts skrivit. Jag har fått försvara det för att nästan ingen har läst eller velat se det hon skriver om sina problem.
Jag har bestämt stått vid hennes sida då jag valt att tro på henne. Jag kan inte fråga pappan så jag måste börja nånstans. Det hon skriver känner jag igen. Min vän som förlorade sina båda barn har haft många jobbiga år utan sina barn. Mamman vände barnen mot honom så än idag har det ingen kontakt. Det är tragiskt och det började som för ts. Den här mamman gjorde allt för att ta bort pappan från barnen och hon lyckades. Ts gav indikationer på detta i hennes fall och jag tyckte synd om henne.
Jag fick många mot mig här för att jag visade snabbt vad jag tänkte om ts situation.
Dom flesta lever i normala förhållanden, nu menar jag med människor som respekterar varandra. Det (ensam vårdnadshavare ) berättade här är ju inte sunt eller det jag vet om min kompis liv utan sina barn, det var heller ingen sund skilsmässa. Det är främmande för oss flesta då det handlar om destruktiva beteenden. Vi vill inte se det hos någon. Det finns tyvärr och barn är dom som lider mest. Därför när jag hör eller ser något som verkar avvikande, då lyssnar jag extra noga. Är det inte så , då är det bra , men det kan vara så och då vill jag hjälpa om jag kan. Det är bättre att lyssna och fånga upp än att missa någon som kunde fått hjälp.
Det är min avsikt och inte att vara negativ. Jag har försökt att vara vänlig , trots att många gått hårt åt mig. Ja, jag har varit bestämd. Ja, annars hade ni manglat mig...;)
En sak till , jag har fått upprepa mig många gånger så om ni undrar över något mer kan ni läsa mina kommentarer igen. Det är ju trots allt fredag och många väntar på mig här. Så vi ska ha en fortsatt mysig fredag och jag önskar alla här en trevlig fredag och helg!
Jag har nog lärt mig nåt ändå vid närmare eftertanke , att inte kommentera på såna trådar utan försöka hjälpa andra med det jag kan i verkliga livet.
Du har skrivit rakt ut att jag bemött dem illa..
jag är mkt väl medveten om att många lever med destruktiva människor i sitt liv. Men utifrån vad jag läser så står du inte stått på hennes sida och trott på henne. Du har istället hittat på saker hon aldrig skrivit. Det är inte riktigt samma sak. Du fick många emot dig för att du läser in saker son inte står. Vad som fick MIG personligen att reagera var att du gav råd son skulle kunna få ts att förlora nåde vårdnad och boende...
Och nej. Trevlig har du definitivt inte varit, däremot försöker du gömma dig bakom ngn slags trevlig fasad samtidigt som du kommer med ganska otrevliga kommentarer och påhopp..
för att slippa upprepa så kan du ju läsa dina inlägg igen...
Du tar åt dig saker som inte är riktade mot dig. Det har du också gjort tidigare. Läs noga min kommentar du nyss citerat , då kanske du förstår vad jag menar. Dvs om du vill förstå. Du har och skriver till mig på det sättet att det är bara din åsikt som ska tas hänsyn till. Ironiskt nog så anklagar du mig för detta också, att jag bryr mig om bara det jag tycker är viktigt. Du har bestämt dig för att jag är elak så det spelar ingen roll vad jag skriver till dig. Vi talar helt enkelt olika språk. Och ja, jag försöker vara vänlig , men jag kan inte heller ta skit från folk som bara har en avsikt med att förolämpa mig. Titta på dina inlägg till mig. Du har inte varit trevlig eller är det inte nu heller. Kasta sten i glashus är ett passande uttryck här.
Jag har nämnt detta för dig tidigare , att det är inte bara du och jag som skriver här utan det finns många läsare här också. Jag önskade ALLA här en trevlig helg. Du känner inte mig på några inlägg i en tråd ändå har du stått för påhopp mot mig. Nej jag bryts inte ner så lätt bara för att du vid flera tillfällen påmint mig om att jag är si eller så. Ja. , du kan ju läsa dina inlägg mot mig om du inte minns. Det är saker som kan göra någon ledsen. Du kör på utan hänsyn och påpekar hur alla andra också ser på mig. Det är att frysa ut och mobba . Det är kanske inte din avsikt. Det är ändå det du gör. Vissa har svårt att se samband i en text. Kanske är det så för dig.
Jag brukar glömma av ganska snabbt om någon sagt något dumt till mig , sen är jag trevlig för att den personen inte ska vara ledsen och må dåligt när den sagt något som sårat. Kan tänka mig att detta kan misstolkas då du inte känner mig.
Ger man respekt , då är det lättare att också få respekt. Det gäller oss alla , så du behöver inte vända detta mot mig också. Så har du nämligen bemött mina inlägg.
Nu ska jag sova och jag önskar alla som läser och skriver en god natts sömn!
I mitt fall så är Familjerätten på pappans sida. De ska vara på barnets sida.
Kan nån förklara för mig.
jag mailar pappan om saker och ting om vårt barn men det ignorerar han, tex när vårt barn haft maginfluensa o hen har precis börjat äta dagen innan hen skulle till pappan. Då tar pappan ut hen till Mcdonald´s och sen på kvällen får hon köttfärssås o pasta. Hur bra är det för barnet när precis kräkt och haft med magen.
Och när barnet inte tål klor så tar han ändå barnet till simhuset. Fast jag har sagt till.
Familjerätten säger bara jaja dem bryr sig inte ett skit.
Ni som har varit med om samma kan skriva till mig.
att pappan vägra samarbeta. Det ska vara på hans villkor hela tiden.
Jag mailar pappan att är det inte bättre att vi 2 samarbeta istället för att ha myndigheterna sidan om. Men han svarar inte på det.
Han vill BARA ta ifrån mig mitt barn.
Skulle jag yttra mig till pappan om vår dotter så blir det konflikt.
Stänger jag munnen och inte säger nått. Då funkar allt.
Som tex vår dotter tål inte klor och han går ändå till badhuset.
Vår dotter har själv sagt till sin pappa detta men hon säger han lyssna inte mamma.
Han tar inte hänsyn till vår dotter eller mig som mamma. Han ska bara trycka ner mig,
Den här kommentaren fick mig att reagera, det här hade jag som grund till det jag skrivit. Jag har t.o.m använt mig av ts ordföljd när jag skrivit. Så om jag hittar på dom orden som jag fått höra flera gånger att jag gör, då hittar ts också på detta Här är en befogad oro av ts, då pappan stämde henne på själviska grunder. Läs och förstå.
Pappan stämde mig och la fram en massa gamla tjafs mellan oss som anledning till att han skulle vara bättre pappa. Han har nån slags ilska mot mig och hans tanke var att hämnas, försöka få ut mig ur barnens liv. Men han fick inte som han ville, han gick sen frivilligt med på att skriva avtal så tänkte han äntligen lagt det gamla bakom sig då...
Ska kontakta min Advokat, men vet inte riktigt vad hon skulle kunna bistå med om jag inte ska stämma honom då, men det vill jag inte. Är så trött på att vara i strid och vill ha lugn och ro för mig och barnen, ser att dottern får oro inom sig när vi inte är överens också
Dessa sista kommentarerna är riktade till alla läsare. Jag har redan kommenterat om allt detta utan att blivit hörd här. Det betyder inte att alla tänker som dom som kommenterar. Jag vill visa att det finns mer att se än det som först möter en.
Det ÄR inte alltid som det ser ut att vara. Så om ni möter någon med liknande problem , LYSSNA!
Kanhända att ni får en helt annan bild av situationen än den ni först kunde se. Då kanske vi alla kan hjälpa den personen istället för att göra henne/honom ledsen pga bristande förståelse.
Din förståelse kan hjälpa någon att förändra sitt och kanske barnens liv också, till ett liv i glädje och harmoni.
Jag har skrivit mycket här i tråden , så tack alla som orkat läsa mina lite långa kommentarer!
Jag har läst det ts skrivit. Sen finns det visst vissa frågetecken. Det räcker ändå med det hon skriver, därför att innehållet när det gäller stämningen är informativ. Det handlar om i stället , om man väljer att tro på ts eller inte. Tror ändå att dom som väljer att skriva i "känsliga rummet" har grund för sina problem.
Trevlig fredag!