• Lia och bäbisen

Joie I-anchor, i-size testad! Vad anses?

Hej!

Är sugen på ovannämnda stol till mitt barn.

Den är i-size godkänd, så bör ju va bra men ett, för mig, okänt märke! Och hittar inga åsikter om den, antagligen då den är så pass ny.

Nån som vet nåt eller har en åsikt!:)

• Svar på tråden Joie I-anchor, i-size testad! Vad anses?
  • mamaG

Kan inget om den, men Joie mirus är den absolut sämsta vagn jag haft. Vet inte om den är representativ för hela varumärket dock.

• Sisisisi

Har du sökt även på engelska sidor? Finns lite fler åsikter där... Jag vet bara en som har köpt den, hon var inte nöjd alls, gillade inte bygeln kommer jag ihåg... Men det var säkert nåt mer oxå.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • FrkJenny

Vet inget om just den stolen men den är godkänd bakåtvänd bara till 18 kg så om du har ett normalstort eller lite större barn är risken stor att stolen är urvuxen innan barnet är gammalt nog att klara en krock/hastig inbromsning framåtvänt. Vilket innebär att du isåfall behöver köpa ytterligare en bakåtvänd stol efter denna innan det är någorlunda säkert att byta till en framåtvänd stol.

• FrkJenny

...och nu såg jag vad du skrivit i bilsäkerhetstråden och att du redan räknat in dessa faktorer. Och därmed har jag tyvärr inget att tillföra då jag, som sagt, inte känner till stolen.

Svar på tråden Joie I-anchor, i-size testad! Vad anses?