• LinaFina1

Hur tidigt kan man byta från babyskyddet? Stor bebis

Hej är inte så insatt i vilstolar så hoppas att någon annan kan hjälpa med lite frågor.

Min 2 och en halv månaders kille är lång och stor för sin ålder. Över 7kg och över 60 lång. Han sitter så himla dåligt i babyskyddet får inte bra plats och gråter så fort man sätter honom i bilen.

Vi har fått en acta graco cosmic comfort (gamla modellen inte den nya S) det står att den är från 0kg kan man använda den redan? Och sitter bebis bra i den utan att sitta för rakt så att huvudet trillar fram om han somnar ?

• Svar på tråden Hur tidigt kan man byta från babyskyddet? Stor bebis
  • Sisisisi

När bebisen kan sitta bra med stöd så kan man byta. Och selen måste hamna i rätt höjd precis ovanför axlarna.

Låter lite tidigt att byta redan vid 2 månader, men 4-5 månader brukar funka. Har ni plockat bort babyinlägget och förlängt bältet i babyskyddet?

Tänk på att stol 2 har en maxålder på 8-10 år och därefter bör den kasseras. Din cosmic är antagligen redan minst 6-7 år. Tänk även på att den måste monteras med klacken utanför sätet när barnet väger 11 kg och mer :)

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • LinaFina1

Nej det har jag inte alls tänkt på dum man känner sig nu hahha. Ska genast ta av inlägget och får hålla oss då iaf till fyra månader innan vi byter. Nej han fyller sex år nu till våren pojken som haft den innan och skulle tro att den köptes när han va runt två år för det va då pappan behövde en egen efter separation så den är väl fyra år ungefär men har knappt använts. Så jag vet att den inte gått ut eller går ut inom närmaste tiden. Har datum på stolen men den är i förrådet så kan inte kolla det nu

Svar på tråden Hur tidigt kan man byta från babyskyddet? Stor bebis