• Eifoos

orolig för gravsymtom som avtagit

Hej! Är gravid i v 13. Har haft alla möjliga symtom fram tills några dagar sedan, då jag tycker att allt försvunnit!
    Inga ömma bröst, ingen molvärk, ingen trötthet längre!
    I övrigt har jag mått väldigt bra hittills! Är det någon mer som känner igen sig? Ska på första ul på måndag! Är sjukt nervös :/

• Svar på tråden orolig för gravsymtom som avtagit
  • VioloLaviose

Du kanske är i de där spökveckorna nu :) försök njut i stället av att du mår bra för tillfället

• Lisen89

Min barnmorska har vid upprepade tillfällen talat om att för många avtar de flesta symptom omkring v 12 och de är s k spökveckor, dvs du känner dig ogravid igen. Detta pga att jag är ganska nojjig av mig, så hon misstänkte väl att jag skulle bli orolig om det hände mig ;) De står också i många gravidappar. Så att de avtar i v 13 är absolut inget ovanligt. :)

• begrundaren

Även om att jag är en man, kommer jag ihåg att min älskade kvinna, berättade för mig, att när hon var i ca. slutet på 4:e månaden, då kändes det som om att en guldfisk simmade där inne i hennes mage, det liksom blev ett litet "plopp", eller bubbelkänsla, så det kommer, var så säker!Hjärta

• Eifoos

Tack!

Spökveckor?

Ska försöka att njuta även om det blir svårt fram tills på måndag :)

• Lisen89
    Eifoos skrev 2014-12-26 12:17:17 följande:

Tack!

Spökveckor?

Ska försöka att njuta även om det blir svårt fram tills på måndag :)

Spökveckor är vad min Bm kallade det. Just för att man inte känner av graviditeten på samma sätt som tidigare! Ja, bara njut och slappna av! :)
  • Tigmatropos

Mitt försvann totalt över en natt v.7, är nu i v.20 och förutom sparkar så har jag exakt 0 symptom. Glad

Svar på tråden orolig för gravsymtom som avtagit