• Anonym (18årochharsmåsyskon)

Hjälp, vad ska jag göra?

Min mamma är en mycket sjuk person, som får en jävla massa mediciner att knapra i sig om dagarna bla, morfin, Xanor, Stilnoct.
    Men hon har varit extremt sjuk den senaste månaden och inte ens rört sin medicin, och nu ligger hon på sjukhuset. Vilket innebär att min FAR har fri tillgång till en månads "Goa" tabletter. Det märks på honom att han tar det, hela tiden. Men han har gömt det. Jag kan inte hitta medicinerna. När jag frågar honom får man ett sånt där, "Nej, jag har verkligen inte tagit något jag är bara trött. Jag har lämnat alla mediciner till mamma".
    Jag vill ju inte direkt ringa polis eller så, för i normala fall missbrukar ju inte pappa. Någon som vet ett bra sett att gå tillväga för att lösa detta?..

• Svar på tråden Hjälp, vad ska jag göra?
  • Anonym (..)

Är din pappa stressad över att din mamma är på sjukhus?

Kanske bara är ett sätt för honom att avreagera sig, slipa ner udden lite.

Det är självklart inte okej, men det går kanske över när din mamma blir bättre och får komma hem igen?

• Swek
    Anonym (18årochharsmåsyskon) skrev 2014-12-25 15:57:32 följande:

När jag frågar honom får man ett sånt där, "Nej, jag har verkligen inte tagit något jag är bara trött. Jag har lämnat alla mediciner till mamma".
    Jag vill ju inte direkt ringa polis eller så, för i normala fall missbrukar ju inte pappa. Någon som vet ett bra sett att gå tillväga för att lösa detta?..

Då kan du ju helt enkelt säga till honom att "okej men då ringer jag mamma nu med en gång och frågar henne om du skickat med alla tabletter till henne" så kan du ju se hur han reagerar ? 
Svar på tråden Hjälp, vad ska jag göra?