• fiigggy

Vi som har svårt att bli gravida

Jag och min fästman har aldrig haft skyddat ***, och jag har aldrig blivit gravid. Vi har försökt att bli det i ett och ett halv år nu, och känner bara att jag blir ledsen när jag tänker på om jag aldrig får bära hans barn i min mage. Det är ju allt jag önskar mig.

Samtidigt säger alla att jag bara haft tur.. Men när man provat i 1,5 år utan skydd och utan att bli gravid känns det inte som att det är bara för att jag haft tur som jag inte blivit gravid. Är så rädd att det är något fel med oss! ????

• Svar på tråden Vi som har svårt att bli gravida
  • dagg03

Har du koll på när du har äl?

Har man försökt över 1 år så kan man kontakta sjukvården för att få göra en utredning. Bara för att du inte blivit gravid än så betyder inte det att det är något som är fel, men det kan ju ändå vara bra att kolla upp det.

• I have a kid

Vet hur det känns :( jag och sambon har försökt i över 1.5 år

( dock vet jag att jag inte har äl så tar pergotime varje cykel för att få äl)

fick MF för några dagar sedan :(  men jag är SÄKER på att det berodde på att kroppen inte hade tillräckligt med progesteron att ge graviditeten.

Så ska börja smörja med progesteronkräm

inväntar att blödningen ska sluta... och på mens sen börjar vi  göra barn igen :)

LITA inte på ägglossningstester dom har aldrig visat ägglossning på mig trots att jag haft det.

Svar på tråden Vi som har svårt att bli gravida