• Johan70

Vem vill du ha som statsminister efter extravalet?

Den 22 mars 2015 skall det bli extraval. Vem ser du helst som statsminister efter extravalet? (I just det här fallet gäller frågan bara de två som kan räknas som sannolika, inte några andra, så svara på vem av dem du helst vill ha.)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem vill du ha som statsminister efter extravalet?
  • Gert
    Dr Nail skrev 2014-12-23 17:14:31 följande:
    Var inte det här sjukt längesedan dock?
    1998, men hon bad inte om ursäkt för uttalandet förrän 2014. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-12-23 17:37:01 följande:
    Vad är det för någonting?
    Stockholmare är smartare än lantisar.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Dr Nail
    Gert skrev 2014-12-23 17:47:59 följande:
    Bättre sent än aldrig. ...antar jag?
  • Gert
    Dr Nail skrev 2014-12-23 17:53:44 följande:
    Bättre sent än aldrig. ...antar jag?
    Förvisso, men jag litar inte på den kärringen.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-23 17:48:28 följande:

Stockholmare är smartare än lantisar.

Det är sant, rent statistiskt. Men det är inget man säger, för det låter kraftigt nedsättande.
  • Ogenomtänkt

Ni som är moderater kanske kan förklara för mig vad ni ser i AKB? I mina ögon framstår hon som oerhört osympatisk; snorkig, snobbig, näsan i vädret, aldrig någonsin levt ett "vanligt"liv. En broiler. Vad gillar ni hos henne?

Eller ni moderater kanske gillar snobbiga, arroganta personer?

Jag tycker både Hägglund och Björklund framstår som mer sympatiska. Eller Elmsäter Svärd. Eller nästan vem som helst.

• Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-12-23 18:03:01 följande:
    Det är sant, rent statistiskt. Men det är inget man säger, för det låter kraftigt nedsättande.
    Låter främlingsfientligt snarare. Tänk om en sverigedemokrat skulle säga att svenskar är smartare än invandrare. Herregud, vilket liv det skulle bli!

Sen vill jag gärna se den statistiken.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-23 18:09:05 följande:

Låter främlingsfientligt snarare. Tänk om en sverigedemokrat skulle säga att svenskar är smartare än invandrare. Herregud, vilket liv det skulle bli!

Sen vill jag gärna se den statistiken.

Det kan mycket väl också stämma, men det låter inte trevligt att säga så, oavsett vem som säger det. Och alltså oavsett om det handlar om lantisar, invandrare, män, utvecklingsstörda eller vad det än kan vara.
  • Johan70
    Gert skrev 2014-12-23 17:47:59 följande:

Jo, hon bad om ursäkt för det för många år sedan.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-23 17:54:51 följande:

Förvisso, men jag litar inte på den kärringen.

Hör det till hyfs att referera till folkvalda som "kärring"?
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-12-23 22:52:10 följande:
    Hör det till hyfs att referera till folkvalda som "kärring"?
    Hon är inte min folkvalda, därför titulerar jag henne som jag vill. Kärring är inte något fult ord egentligen. Det är ett gammalt historiskt ord som betyder gammal kvinna. 
Svar på tråden Vem vill du ha som statsminister efter extravalet?