• Cumberfuck

Kan jag inte bli kär?

Hej! Jag har haft kärlekstrubbel ett tag och tänker att jag kanske kan få lite hjälp att reda ut mina tankar.

Är ny här så vet dock inte om detta är rätt forum.

Jag skulle vilja börja med att förklara att jag är en väldigt fysisk person. Älskar att mysa, kramas och vara nära mina vänner och skulle inte ha några problem med ett sexuellt förhållande, så länge jag är förälskad i personen jag är tillsammans med.

Saken är den att jag aldrig blivit förälskad.

Har haft flera killar i mitt liv som varit intresserade av mig (grejen med att jag är så fysisk misstolkas ofta att jag är ute efter något mer än vänskap) och vissa har utvecklats till förhållanden, men det har aldrig känts "rätt".

Precis i detta nu har jag ett sådant problem.

En kille i min vänskrets som jag känt i 4-5 månader har just berättat att han gillar mig och vill vara med mig. Jag har länge märkt att han varit intresserad men jag har hoppats att det inte har varit något. Vi har nämligen så otroligt mysigt vänskapsförhållande och jag känner att det är där jag ville stanna.

Här om dagen så kysste han mig och efter det började jag verkligen tänka.

Jag känner samma känsla varje gång i förhållanden. Känslan att jag typ kvävs och att det inte är rätt.

Vad kan det bero på? Har jag helt enkelt inte hittat rätt person eller finns det människor som bara inte klarar av förhållanden helt enkelt? Känns som om jag är typ motsvarigheten till asexuell. Jag gillar fysisk kontakt och sexuella relationer men känner mig kvävd och fel i förhållanden.

Help!

• Svar på tråden Kan jag inte bli kär?
  • Anonym (s)

Så var det för mig tills jag träffade rätt person. Är väldigt kär i min man nu, men det dröjde tills jag var 33 år gammal innan det hände.

Svar på tråden Kan jag inte bli kär?