• Anonym (dsds)

Farsan sade en väldigt brutal sak

En ganska lång historia, men tidigare var farsan delvis största orsaken till att jag gick till en sjukgymnast som mobiliserade ryggen efter att han hade sagt dåliga saker om min rygg. Efter att jag hade sagt att han knäckte min rygg med sina bara händer, och med knäckt menar jag att han indirekt mobilisera ryggen, dvs räta ut knotorna (har använt det uttrycket innan), , så svarade han att han hade sågat ryggen istället.
    Det är en sak att säga så om sig själv men att säga så om någon annan är sjukt dåligt, och en såg är ju t.o.m. brutalare än motorsågsmassakern. Morsan förklarade att han raljerade och att han kanske missuppfattat knäcka, men hade använt uttrycket innan så han borde nog inte tagit det bokstavligt, och farsan försökte förklara att han med det ämnade att avsluta diskussionen. När jag tog upp det med honom och föga dement som han är glömde han ryggen biten och upprepade bara biten såga, vilket blir ännu brutalare.
    Även om jag vet att det inte är sant så känns det som ett hot, och det är jobbigt att tänka på det och minskar glädjen, är inte van vid skräckfilmsscenarion. Det tar ju mer om någon säger det i verkligheten än någon t.ex. på internet. Så om ni har läst så här långt, hur ser ni på det?
    Hittade inte rätt forumkategori

• Svar på tråden Farsan sade en väldigt brutal sak
  • Anonym (fattar nada)
    Anonym (dsds) skrev 2014-12-19 13:01:49 följande:
    Till påståendena: nej det är inte samma. Ser ingen kopplingkan du peka ut exakt vad det inte är du förstår? jag anklagade honom för något, som delvis var baserat på rätta grunder, varpå han svarar med något brutalt. Förstår ni inte biten om varför han svarade på det sättet så är ni inte ensamma om det. Eller är det mobiliseringsbiten? Lite borde ni ändå förstå.

Jag förstå överhuvudtaget inte vad som har hänt. Har din far skadat din rygg? Vem har du anklagat och för vad? Du skriver "han" massor av gånger i varje inlägg och det är ofta helt omöjligt att förstå vilka "han" som syftar på din far och vilka som syftar på sjukgymnasten. Jag förstår inte heller om din far påstår att han har sågat av din rygg eller om han menar att han skulle ha sågat av din rygg om du hade sökt hjälp hos honom istället för hos sjukgymnasten.
  • persikofjaril

Menar du såhär, ts?:

Din far sa dåliga saker om din rygg, så du gick till en sjukgymnast för att rätta till problemet. När du berättade om detta för din far sa du att sjukgymnasten hade "knäckt din rygg", och då svarade din far att han kunde såga den istället?

• Monkii

De två senaste inläggen sammanfattar exakt vad jag tänkte.

TS försök berätta det som hänt i den ordningen det hände utan massa konstiga omskrivningar.

• Anonym (Que)
    Anonym (dsds) skrev 2014-12-17 18:14:22 följande:

En ganska lång historia, men tidigare var farsan delvis största orsaken till att jag gick till en sjukgymnast som mobiliserade ryggen efter att han hade sagt dåliga saker om min rygg. Efter att jag hade sagt att han knäckte min rygg med sina bara händer, och med knäckt menar jag att han indirekt mobilisera ryggen, dvs räta ut knotorna (har använt det uttrycket innan), , så svarade han att han hade sågat ryggen istället.
    Det är en sak att säga så om sig själv men att säga så om någon annan är sjukt dåligt, och en såg är ju t.o.m. brutalare än motorsågsmassakern. Morsan förklarade att han raljerade och att han kanske missuppfattat knäcka, men hade använt uttrycket innan så han borde nog inte tagit det bokstavligt, och farsan försökte förklara att han med det ämnade att avsluta diskussionen. När jag tog upp det med honom och föga dement som han är glömde han ryggen biten och upprepade bara biten såga, vilket blir ännu brutalare.
    Även om jag vet att det inte är sant så känns det som ett hot, och det är jobbigt att tänka på det och minskar glädjen, är inte van vid skräckfilmsscenarion. Det tar ju mer om någon säger det i verkligheten än någon t.ex. på internet. Så om ni har läst så här långt, hur ser ni på det?
    Hittade inte rätt forumkategori

....så då valde du "känsliga rummet"? Jag tror din pappa bara menade väl och lycka till med din rygg.
  • Anonym (S)

Jag menar absolut inget illa nu, men har du någon diagnos som kanske kan förklara att du har svårt att förstå och uppskatta ironi och sarkasm? Att det liksom blir fel i er kommunikation för att du inte förstår, och han inte anpassar sig?

Det är lite svårt för de flesta här att förstå vad du menar, ganska mycket av det du skriver låter som att du skrivit det på ett annat språk och sedan låtit Google översätta. Det är inte helt fel, men väldigt annorlunda liksom.

• felix le chat
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-12-18 22:32:02 följande:

Är det du som brukar koka ägg brutalt och villkorslöst i garaget? Och vars kompis har skaffat en systematisk katt?

snälla vilken tråd var det ?  måste läsa den !!
  • Anonym (dsds)

Den här tråden gick inte som tänkt

Anonym (fattar nada) skrev 2014-12-19 14:23:50 följande:

Jag förstå överhuvudtaget inte vad som har hänt. Har din far skadat din rygg? Vem har du anklagat och för vad? Du skriver "han" massor av gånger i varje inlägg och det är ofta helt omöjligt att förstå vilka "han" som syftar på din far och vilka som syftar på sjukgymnasten. Jag förstår inte heller om din far påstår att han har sågat av din rygg eller om han menar att han skulle ha sågat av din rygg om du hade sökt hjälp hos honom istället för hos sjukgymnasten.
    Han refereras till farsan
    persikofjaril skrev 2014-12-19 14:40:22 följande:

Menar du såhär, ts?:

Din far sa dåliga saker om din rygg, så du gick till en sjukgymnast för att rätta till problemet. När du berättade om detta för din far sa du att sjukgymnasten hade "knäckt din rygg", och då svarade din far att han kunde såga den istället?

Första meningen är åtminstonde rätt.
    Farsan undersökte lätt min rygg (han mobiliserade den inte direkt), varpå han sade negativa saker om min rygg. Detta bidrog starkt till att jag gick till sjukgymnasten och fick den knäckt/mobiliserad, dvs. farsan var den indirekta orsaken till detta. Efter det sade jag till farsan att han hade knäckt min rygg med sina bara händer (menade att hans uttalanden var en indirekt stor orsak till att jag hade mobiliserat min rygg hos en sjukgymnast), varpå han brutalt svarade att han har sågit min rygg. (Ctrl-v) Sedan, när jag tog upp det med honom igen och han skulle erinra sig om det han hade sagt så sade han antingen pga demens eller dåligt minne att han hade sågat mig, istället för att säga att han sågat min rygg, vilket gör uttalandet ännu värre. Även om farsan inte har gjort det så känns det ändå hotfullt, och väldigt brutalt sagt. Så ni andra har tur att ni inte behöver handskas med sånt här.
  • Haskel

Jag håller med din far.

Har man mobiliserat ryggen, knäckt kotorna. Så har man ju självklart sågat i ryggen. Det säger ju sig självt. Det är ju samma sak.Flört

Vidare undrar jag om du verkligen blev sövd hos sjukgymnasten. Du borde ju minnas när han/hon drog igång motorsågen och sågade i ryggen på dig.

• Anonym (dsds)
    Haskel skrev 2014-12-19 19:06:15 följande:

Jag håller med din far.

Har man mobiliserat ryggen, knäckt kotorna. Så har man ju självklart sågat i ryggen. Det säger ju sig självt. Det är ju samma sak.Flört

Vidare undrar jag om du verkligen blev sövd hos sjukgymnasten. Du borde ju minnas när han/hon drog igång motorsågen och sågade i ryggen på dig.

Nej, jag vet att det inte har hänt, men det är ändå en rysande tanke. Och det är inte samma sak, knäcka ryggen är att räta ut knotorna i den.
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-19 19:17:48 följande:

Det är hjullov nu. Därför dyker det upp sågade ryggar och konfidentiell hjulskinka och annat.

Vad menar du?
  • Anonym (dsds)
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-19 21:44:18 följande:

www.familjeliv.se/forum/thread/74546747-de-respektar-mig-inte-och-mycket-stor-problematik-pa-hjulen

Att det är hjul snart. Menar jag.

Ok. Ingen hjulskinka. Men ja det är hjul snart. Google translate är inte alltid att lita på.
    I övrigt sa farsan (inte sjukgymnasten) inte att han hade sågat av ryggen utan bara att han hade sågat i den istället för att knäcka den. Vilket dock fortfarande är brutalt. Jag är som sagt inte van vid det slags brutala typen av humor/raljerande.
  • Anonym (Erna)
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-19 19:17:48 följande:

Det är hjullov nu. Därför dyker det upp sågade ryggar och konfidentiell hjulskinka och annat.

Tror att du har helt rätt. God jul, Supersurasunk Sara!
  • Anonym (Idiotfar)

be far din att dra igen pajhålet och stötta istället.

• Anonym (fattar nada)
    Anonym (dsds) skrev 2014-12-21 16:24:37 följande:
    Ok. Ingen hjulskinka. Men ja det är hjul snart. Google translate är inte alltid att lita på. I övrigt sa farsan (inte sjukgymnasten) inte att han hade sågat av ryggen utan bara att han hade sågat i den istället för att knäcka den. Vilket dock fortfarande är brutalt. Jag är som sagt inte van vid det slags brutala typen av humor/raljerande.

Knäcka = bryta av. Minst lika brutalt som att såga, om du frågar mig.
  • Anonym (dsds)

Anonym (Idiotfar) skrev 2014-12-21 16:43:10 följande:

Jag undviker att prata med honom om mer än det basala för tillfället.

Jag håller med din far.

Då du höll med så kan jag meddela att farsan efteråt sade att han raljerade och att han inte hade sågat i min rygg. Dessutom har inte heller någon annan gjort det (ingen sövning heller), för att förtydliga. Men det var ändå brutalt sagt. 

Mina första inlägg blev fel.

Anonym (Erna) skrev 2014-12-21 16:32:44 följande:
    Nej, allt är inte rätt. Ryggen är inte sågad, men det var ändå dåligt sagt. Ingen hjulskinka stämmer in i sammanhanget i det här fallet. Men instämmer att det är hjul snart.

Anonym (fattar nada) skrev 2014-12-21 18:08:06 följande:

Hade dock använt ordet knäcka som i mobilisera förr. Men tror han misstolkade eller inte kopplade ordet "knäcka" den här gången. Känner det inte riktig som ett hot längre. Känner det inte som ett riktigt hot längre. Men ändå lågt sagt när det handlar om någon annan och inte om en själv.
  • Anonym (dsds)

Anonym (Idiotfar) skrev 2014-12-21 16:43:10 följande:

Jag undviker att prata med honom om mer än det basala för tillfället.

Jag håller med din far.

Då du höll med så kan jag meddela att farsan efteråt sade att han raljerade och att han inte hade sågat i min rygg. Dessutom har inte heller någon annan gjort det (ingen sövning heller), för att förtydliga. Men det var ändå brutalt sagt. 

Mina första inlägg blev fel.

Anonym (Erna) skrev 2014-12-21 16:32:44 följande:
    Nej, allt är inte rätt. Ryggen är inte sågad, men det var ändå dåligt sagt. Ingen hjulskinka stämmer in i sammanhanget i det här fallet. Men instämmer att det är hjul snart.

Anonym (fattar nada) skrev 2014-12-21 18:08:06 följande:

Hade dock använt ordet knäcka som i mobilisera förr. Men tror han misstolkade eller inte kopplade ordet "knäcka" den här gången. Känner det inte riktig som ett hot längre. Känner det inte som ett riktigt hot längre. Men ändå lågt sagt när det handlar om någon annan och inte om en själv.
  • Anonym (dsds)
    Anonym (S) skrev 2014-12-19 18:30:28 följande:

Jag menar absolut inget illa nu, men har du någon diagnos som kanske kan förklara att du har svårt att förstå och uppskatta ironi och sarkasm? Att det liksom blir fel i er kommunikation för att du inte förstår, och han inte anpassar sig?

Det är lite svårt för de flesta här att förstå vad du menar, ganska mycket av det du skriver låter som att du skrivit det på ett annat språk och sedan låtit Google översätta. Det är inte helt fel, men väldigt annorlunda liksom.

Jag förstår ironi och sarkasm, men uppskattar den inte när den är så brutal.

Det andra berodde på:
    Anonym (dsds) skrev 2014-12-17 18:35:23 följande:
    har knappt sovit på hela natten, så där är antagligen en del felstavningar
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (dsds) skrev 2014-12-22 00:48:42 följande:
    Jag förstår ironi och sarkasm, men uppskattar den inte när den är så brutal.

Det andra berodde på:
    : Anonym (dsds) skrev 2014-12-17 18:35:23 följande:
    har knappt sovit på hela natten, så där är antagligen en del felstavningar
    Ja, vore det bara felstavningar det rörde sig om skulle det argumentet kunna funka. Men det är konstiga ordval, bisarr meningsbyggnad, oklara syftningar och en massa annat som helt enkelt gör texten i princip obegriplig.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Farsan sade en väldigt brutal sak