Anonym (Hopp) skrev 2014-12-17 13:54:26 följande:
Hej!
jag har varit gravid tre gå ger och fått tre missfall. I missfallsutredningen framkom att jag har något förhöjda sköldkörtelvärden. Har börjat äta levaxin i låg dos (25 mg) och hoppas att det ska bidra till att nästa graviditet stannar kvar! Är det någon som har erfarenhet av sköldkörtelproblem och missfall? Blev det bättre med levaxin? Vi funderar på att försöka redan nästa månad, vilket läkaren tyckte, men jag är lite orolig att värdet inte har gått ner tills dess.
Jag tycker du ska vänta tills du vet att ditt värde är bra, och sedan testa för då förhoppningsvis blir du gravid och lyckas med fullgången graviditet
För mår du bra då gör den lila det i magen också. (När du har stabil levaxin mängd som du ska ha )
Se till nu att du äter folsyra som är ett kosttillskott viktigt för fostrets utveckling och som bidrar till en god och normal vävnadstillväxt, den kan du äta redan nu eftersom du planerar att bli gravid och fortsätt med den sedan när du blir gravid (1 tab om dagen ).
Sedan finns ACO:s gravid burk bra vitaminer och mineraler som är anpassade för gravida och ammande kvinnor. (2 tab om dagen).
Lycka till med att bli gravid , håller tummarna riktigt varma för dig