• hejsanhoppsan001123

köpa katt

hej! har länge funderat på att skaffa katt och har därför läst runt på oerhört många hemsidor hur det är att ha katt samt hur man ska tänka och vilka frågor man ska ställa sig före köpet. bor i hus en bit utanför stan intill en bilväg. att jag just gör det har fått mig att fundera på att ha en innekatt. vilken kattras skulle passa att ha som innekatt, jag vet att många mår bra av att vara ute och jaga? blir det roligare och bättre för katten om jag har mer än en? gärna en kelgris som gillar att ligga i knät och mysa men som samtidigt skulle uppskatta lite aktivering och bus dagligen (vilket jag förstår att alla katter vill ha så det är ju rätt självklart). har en vän i huset intill som är pensionär och skulle kunna ta hand om katten om jag exempelvis skulle resa bort över en helg. ett litet problem är att jag har en släkting som är väldigt allergisk mot katter (allergipiller funkar), hem till mig kommer han inte så ofta men vi brukar tillbringa sommaren tillsammans med familj på landstället. har där ett litet hus med 1 rum och kök och vill inte hålla katten instängd där hela sommaren och ser helst att den ska få vara ute men då kan jag ju inte hindra den att gå in i släktingens hus. är detta ett problem som gör att jag inte kan skaffa katt? tips på hur jag kan göra?

• Svar på tråden köpa katt
  • Läserlitesvararlite

Hej,

Jag tycker att du ska besöka ett katthem nära dig och ställa alla dina frågor där! De är ofta superkunniga om kattens olika behov och där finns säkert också en innekatt att adoptera om du skulle vilja.

Lycka till!

Svar på tråden köpa katt