ADHD försäkringen
Hej! Vilken försäkringar bolag gälla till unga vuxna med 23 åring om i fall han bli diagnostiserad med ADHD? Jag har teckna han var 10 åring i Folksam.
Tack för svara.
Hej! Vilken försäkringar bolag gälla till unga vuxna med 23 åring om i fall han bli diagnostiserad med ADHD? Jag har teckna han var 10 åring i Folksam.
Tack för svara.
Vad jag vet då gäller inte adhd försäkring i någon av försäkringsbolagen om man inte teckna en extra försäkring före barnets 6 månaders dag, Trygg-Hansa är väl de enda som jag vet har ändrat detta från i år,
Ring & fråga dem!
Tack! Jag har ringt och lösa var annan ,,dem sagt att måste teckna innan bli 6 åring.
Du kan inte teckna försäkring nu och få t ersättning för en ADHD som redan är diagnosticerad.
Det är ju som att teckna villaförsäkring på ett hus som redan brunnit ner.
Hej! Jag förstå! Han har inte den ADHD diagnostik ...bara i fall han bli med !
Det får inte ha visats symptom heller o jag tolkar dig som att en utredning är på Gång. Barnförsäkringar tror jag är svårt öht att teckna om han är 23 år redan.
Nej utredningen är inte på gånger heller...jag har ringt Konsumenternas Försäkringen och de har sagt att jag kan prata med de angående engångs-ersättningen 10% fall li han ed diagnostik.
Nej utredningen är inte på gånger heller...jag har ringt Konsumenternas Försäkringen och de har sagt att jag kan prata med de angående engångs-ersättningen 10% fall li han ed diagnostik.
Hej! Han fick diagnostik autism i 9 åring och har jag o honom ingen försäkringen jag har teckna Folksam när han var 10 åringen...och har jag hörd att måste teckna barn innan de blir 6 åring... det är som jag tänker om...just nu är han 23 äring o en person i kommun sagt att hans bettende likna en ADHD person...den jag menar .. Den som jag undra om han kan få engångs ersättningen om det bli en utridningen om ADHD. Förstå vad jag menar?
Eftersom autismen fanns där när försäkringen tecknades så tror jag de kommer hävda att en adhd också gjorde det, eller i alla fall att symptom o misstanke funnits. Men du får givetvis försöka söka ersättning om det nu blir en adhd diagnos. Du kan inte få mer än ett nej.
Ok Tack för svara mig...vi kan försöka i alla fall..