• Anonym (Klittan)

Försvunnen klitoris

Ja det låter ju vansinnigt, men efter förlossningen för snart en månad sedan så har den lyst med sin frånvaro. Innan hade jag en tydlig kappa och klitoris var inga problem att hitta om man säger så.

Efter förlossningen är det som tomt där! Inre blygdläpparna har blivit mycket mindre (helt ok med mig för innan var de lite i vägen ibland.) Men det är verkligen som klitoris är försvunnen, det känns som den är 1/10 i storlek om ens det och gör bara ont när jag tar där. Är livrädd att inte kunna få tillbaka orgasmer! Ska givetvis ta upp det med BM på återbesöket som är om 7 veckor men är väldigt nyfiken på om nån upplevt samma? Känns helt galet...

Inga bristningar vid förlossningen och bara tre stygn invärtes.

• Svar på tråden Försvunnen klitoris
  • JazzKermit

Nu har jag inte full koll men det som syns är bara toppen på ett isberg så att säga? Hela grejen ligger mer eller mindre dolt alltid så den har inte försvunnit! :)

• MammAmma

Det är helt normalt att klitoris blir mindre efter en förlossning. Jag har inte haft några problem med att få orgasm ändå och med tiden har den blivit större igen. Den sväller ju dessutom vid sexuell upphetsning och är så mycket mer än den lilla ärtan man brukar se. Nu ca 2,5 år efter sista förlossningen är min ungefär lika stor som innan, men den var mindre än vanligt (typ osynlig under första året) under hela tiden som jag ammade, vilket var fram till för 2,5 månader sen.

• Anonym (Klittan)

Åh jösses! Märkligt att ingen sagt det... Men alltså, hur snart "funkar den" innan den är återställd? Min gör som sagt bara ont ännu.

• Anonym (Y)

Hur gick det sen ? Kom den tillbaka ? Min har också försvunnit så även min sexlust och det känns inte alls kul! 

• Anonym (naturens vägar)
    Anonym (Klittan) skrev 2014-12-12 16:33:01 följande:

Åh jösses! Märkligt att ingen sagt det... Men alltså, hur snart "funkar den" innan den är återställd? Min gör som sagt bara ont ännu.

Det har jag aldrig hört talas om heller..vad kan det bero på? Är det könet som svullnat upp runt om och vidgat sig så att blygdläppar och klitoris ter sig mindre kanske? Eller att man inte ska njuta av sex alls på en tid för att ta hand om den lille;)
Svar på tråden Försvunnen klitoris