S och MP överger sin gemensamma budjet och går till val med egna program.
Vad anser du om det?
Vad anser du om det?
Det tolkar jag som om Alliansen blir större än S så vinner Alliansen och Stefan Löfven abdikerar.
Det tolkar jag som om Alliansen blir större än S så vinner Alliansen och Stefan Löfven abdikerar.
Varför skulle FP eller C gå med på det om Alliansen blir större än S?
Men det kommer ju S aldrig att gå med på.
Men varför ska FP göra det om Alliansen blir större än S?
Men S går ju i val på egen budget.
Stefan Löfven säger själv att dom inte har en gemensam budget dom går till val på.
www.svt.se/nyheter/lofven-budgeten-ar-overspelad
Stefan Löfven säger själv att dom inte har en gemensam budget dom går till val på.
Herregud! Svetsaren är ju lila korkad som Junholt och mååna.
Tyvärr blir det väl som i förra valrörelsen. Dvs att S står och säger saker de går på val på som sen ändras direkt efter valet om det blir de som bildar regering (med mp och kanske även v). Hade varit ärligare att gå till val med mp och den politik de gemensamt vill driva. Oavsett vad man anser om Alliansens politik och deras budget är de tydliga med vilken politik som kommer drivas om de vinner.
Sen kan jag tycka att det svänger väldigt vad Löfven och S säger. Förra veckan sa de klart att de skulle gå till val tillsammans med MP och att det var den budget de inte fick stöd för i Riksdagen som de skulle gå till val med. Nu låter det helt annorlunda. Misstänker att opinionsundersökningen som visade endast 2% stöd till en S+mp regering kan ha något med det att göra eller att flera pampar såsom Persson och LO's ordförande rutit till. Kanske hinner Löfven ändra sig om både nyval och vilka de går till val med några gånger till.
Du kanske borde ta och läsa rubriken som du själv har skrivit.
S och MP bildar en väldigt svag regering.