• Sensitiveguy

S och MP överger sin gemensamma budjet och går till val med egna program.

Vad anser du om det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden S och MP överger sin gemensamma budjet och går till val med egna program.
  • Gert

Det tolkar jag som om Alliansen blir större än S så vinner Alliansen och Stefan Löfven abdikerar.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-11 18:38:33 följande:

Det tolkar jag som om Alliansen blir större än S så vinner Alliansen och Stefan Löfven abdikerar.

Hoppas på blocköverskridande samarbete.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-12-11 18:43:47 följande:
    Hoppas på blocköverskridande samarbete.
    Varför skulle FP eller C gå med på det om Alliansen blir större än S?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-11 18:50:41 följande:

Varför skulle FP eller C gå med på det om Alliansen blir större än S?

För att SD blir vågmästare? SD och de rödgröna kan ju mycket väl tillsammans bli större än borgarna.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-12-11 18:59:34 följande:
    För att SD blir vågmästare? SD och de rödgröna kan ju mycket väl tillsammans bli större än borgarna.
    Men det kommer ju S aldrig att gå med på. 
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-11 19:09:07 följande:

Men det kommer ju S aldrig att gå med på. 

Nej, därför samarbete med FP eller mer, i enskilda frågor.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-12-11 19:28:46 följande:
    Nej, därför samarbete med FP eller mer, i enskilda frågor.
    Men varför ska FP göra det om Alliansen blir större än S?
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-11 19:29:21 följande:

Men varför ska FP göra det om Alliansen blir större än S?

För att S sannolikt kommer försöka samregera med MP eller mera.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-12-11 19:38:06 följande:
    För att S sannolikt kommer försöka samregera med MP eller mera.
    Men S går ju i val på egen budget. 
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-11 19:40:23 följande:

Men S går ju i val på egen budget. 

Nej, eget program. Det hindrar inte ytterligare samarbete, helst över blockgränserna, för att förhindra SD ifrån att rösta ned "varenda budjet".
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-12-11 19:50:49 följande:
    Nej, eget program. Det hindrar inte ytterligare samarbete, helst över blockgränserna, för att förhindra SD ifrån att rösta ned "varenda budjet".
    Stefan Löfven säger själv att dom inte har en gemensam budget dom går till val på.

www.svt.se/nyheter/lofven-budgeten-ar-overspelad
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-11 20:42:14 följande:

Stefan Löfven säger själv att dom inte har en gemensam budget dom går till val på.

www.svt.se/nyheter/lofven-budgeten-ar-overspelad

Ja, det är ju det tråden handlar om? Vad har det med samarbete efter val att göra?
  • Sensitiveguy
    Anonym (Anna) skrev 2014-12-11 21:40:15 följande:

Herregud! Svetsaren är ju lila korkad som Junholt och mååna.

Han har inte alla indianer i kanoten alltid, nej.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-12-11 23:13:20 följande:
    Ja, det är ju det tråden handlar om? Vad har det med samarbete efter val att göra?
    Du kanske borde ta och läsa rubriken som du själv har skrivit.
  • EnGladPingvin

Tyvärr blir det väl som i förra valrörelsen. Dvs att S står och säger saker de går på val på som sen ändras direkt efter valet om det blir de som bildar regering (med mp och kanske även v). Hade varit ärligare att gå till val med mp och den politik de gemensamt vill driva. Oavsett vad man anser om Alliansens politik och deras budget är de tydliga med vilken politik som kommer drivas om de vinner.

Sen kan jag tycka att det svänger väldigt vad Löfven och S säger. Förra veckan sa de klart att de skulle gå till val tillsammans med MP och att det var den budget de inte fick stöd för i Riksdagen som de skulle gå till val med. Nu låter det helt annorlunda. Misstänker att opinionsundersökningen som visade endast 2% stöd till en S+mp regering kan ha något med det att göra eller att flera pampar såsom Persson och LO's ordförande rutit till. Kanske hinner Löfven ändra sig om både nyval och vilka de går till val med några gånger till.

• Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-12-12 07:01:16 följande:

Du kanske borde ta och läsa rubriken som du själv har skrivit.

Står ingenting i den som säger att Löfvén utesluter samarbete med andra partier efter valet.

Löfven håller ju dessutom fast vid MP kunde vi höra idag.
Svar på tråden S och MP överger sin gemensamma budjet och går till val med egna program.