• Liii82

Någon med erfarenhet av Provera 5mg

Hej va på gyn idag och fick konstaterat att mitt ägg inte släppte och fick provera 5 mg utskrivet som jag ska äta 10 dagar/mån i 3 månader, detta både för att få äggen och släppa och slippa massa mellanblödningar, läkaren sa att det inte skulle påverka graviditet på något sätt men nu när jag läst runt så verkar det som om det är svårare att bli gravid under tiden man äter provera, är det någon med erfarenhet jag vill inget hellre än att bli gravid

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av Provera 5mg
  • Anonym (Lisa)

Jag har inte hört att det ska påverka chansen att bli gravid. Var har du läst det?
    Jag tar Provera för att få mens då jag inte har mens normalt sett pga PCOS. Men det får ju inte ägget att släppa. Jag tar Pergotime för att få utveckling av en äggblåsa och jag vet att vissa tar en spruta för att få ägglossning, alltså för att få ägget att släppa.

• Liii82
    Anonym (Lisa) skrev 2014-12-11 08:09:11 följande:

Jag har inte hört att det ska påverka chansen att bli gravid. Var har du läst det?

Jag tar Provera för att få mens då jag inte har mens normalt sett pga PCOS. Men det får ju inte ägget att släppa. Jag tar Pergotime för att få utveckling av en äggblåsa och jag vet att vissa tar en spruta för att få ägglossning, alltså för att få ägget att släppa.

Ja har googlat runt lite nu o provera 5mg ska hjälpa en o få regelbunden äl och mens.och ska inte påverka graviditet
  • Anonym (Lisa)

Det var ju bra. Lycka till då!

Svar på tråden Någon med erfarenhet av Provera 5mg