• MarkCuban

Ska ge bebisen vuxenmat direkt

Tja en grej som irriterar mig lite är att det finns en norm bland alla hysteriska kvinnor att bebisar ska ha specialbehandling gällande mat när dom är typ 1 år. Mitt barn ska få mjölk i början såklart men sen blir det direkt entrecote och pommes som dom får i bitar som dom inte kvävs av, men fan inte mosade! Och det ska va en jävla massa svartpeppar, salt och chili på maträtterna. Jag ska uppfostra en man, han kommer va en otrolig ladies man när han växer upp. Medan era jävla mosade-äpplen-barn kommer bli typ osäkra konsulter när dom växer upp.

• Svar på tråden Ska ge bebisen vuxenmat direkt
  • Imse

Åh, vad du var rolig nu då.
    Vill du ha en hätsk debatt får du nog anstränga dig lite mer (eller kanske mindre??) med trådstarten.

• MarkCuban

tyst med dig din klyftiga feminist***a, ska inte väcka nån jävla debatt ville bara visa er att jag står upp mot ert förtryck.

• Voodoodoll
    Imse skrev 2014-12-09 10:49:43 följande:

Åh, vad du var rolig nu då.
    Vill du ha en hätsk debatt får du nog anstränga dig lite mer (eller kanske mindre??) med trådstarten.

Agreed
  • Annelie 76

Kryddor är bra men saltet kan döda ett litet barn. Tur att det är en trolltråd för jag hoppas ingen förälder vill göra så mot sitt barn.

• 2pågar

Ja men våra barn får iaf chansen att växa upp :) hellre en levande mes än en död tuffing pga av att du saltar ihjäl honom .

• Dixie
    MarkCuban skrev 2014-12-09 10:54:33 följande:

tyst med dig din klyftiga feminist***a, ska inte väcka nån jävla debatt ville bara visa er att jag står upp mot ert förtryck.

du menar att du kommer att låta ditt stackars barn få ont i magen av att gå direkt från mjölk till kött och pommes för att stå upp mot något påhittat förtryck - hoppas ditt barn i alla fall får en vettig förälder som kan begränsa ditt beteende!
  • Santin

Det där om att salt inte är bra för spädbarn är en myt som Livsmedelsverket ändrat på nu i höst. Det finns ingen forskning som visar på att barns njurar inte kan hantera salt i viss mån.

Sen är det så uppenbart att ts försöker provocera fram något. Ingen vettig förälder skulle göra något för att skada sitt barn.

Svar på tråden Ska ge bebisen vuxenmat direkt