• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många procent får SD i nyvalet 2015?
  • raider

30-40 % så länge dom andra håller sig på¨dagisnivå kommer SD segra.

Dom börjar så smått ses som riddaren på den vita hästen.

• Donum
    dendärmary skrev 2014-12-12 19:48:29 följande:

Men sluta nu. Alla vet att de vägrar prata med dem därför att det inte är PK att göra det. När Löfven fick frågan i Agenda om varför de inte pratar med SD om andra frågor än invandringen så undvek han att svara och började istället prata om något annat.

Var har du fått det ifrån att det inte finns något att förhandla om? Hittar du bara på eller?

Vad du anser att "Alla vet" är inte sant. Åkesson har inte gjort ett enda anförande i riksdagen som han inte har fått svar på. Han och SD får svar hela tiden. Det är helt enkelt ett påhitt att ingen pratar med SD.

Uppenbarligen har SD inget av värde att förhandla om. Annars hade det förhandlats.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Prällen

Fler än det finns indoktrinerade högskolefeminister verkar det som.

Jag är vänster men antifeminist. Jag tycker illa om att vänstern pratar så mycket om feminism.

• Carlssson
    raider skrev 2014-12-12 19:53:31 följande:

30-40 % så länge dom andra håller sig på¨dagisnivå kommer SD segra.

Dom börjar så smått ses som riddaren på den vita hästen. 

Fast seger blir det väl bara om de får över 50 %. De har själva kallat extravalet för en folkomröstning, vilket skulle innebära att SD behöver över 50 % för att själva anse att Sverige vill ha minskad invandring. 
  • Fröken K
    Greta22 skrev 2014-12-06 22:48:30 följande:
    SD måste ju också visa att de vill se en förändring. 
    Det betyder inte att detta är deras ENDA fråga. Men det visar på att de försöker just nu att få fram frågan lite mer i politiken. Detta är ju ett sätt att markera. 

Jag tänker ibland på alla de som tycker att vi ska ha öppna gränser in till Sverige. Jag tänker att vi borde fan öppna gränserna helt, bara för att liksom visa alla hur det blir. Lite så tänker jag. 

Folk som tycker att vi ska öppna gränserna har ingen aning om vad som väntar. 
    Deras jobb kommer gå till personer som är villiga att arbeta för hälften. 
    Svenskar kommer bli arbetslösa totalt.

De som säger att vi bör öppna gränserna har ingen aning om hur det blir. 
    De rika kommer lämna landet, föra ut sina pengar ur landet. Sverige kommer bli ett fattigt land. 
    De rika kommer dra. 

Hör redan mina vänner som inte ens fyllt 30 år snacka om att flytta till ett annat land ifall de inte får bostad här. En vän har redan flyttat. Han lyckades inte få en vettig bostad i ett vettigt område. Han drog till ett annat land i EU; där han direkt fick en lägenhet och kunde börja arbeta med det han ville arbeta med. 

Har en annan vän som flyttat till Norge. Där arbetar hon med högre lön, och har bostad. I ett bra område. Det hade hon inte i Sverige. 

Jag är säker på att folk kommer tröttna, och det blir inte bättre.
    Jag fattar inte, varför är du inte sur på dina kompisar som gått och blivit invandrare i andra länder. De tar ju uppenbarligen jobb och bostäder från de som redan bor där. Eller är invandring bara dåligt när det gäller vissa?
  • raider
    Carlssson skrev 2014-12-12 20:58:44 följande:
    Fast seger blir det väl bara om de får över 50 %. De har själva kallat extravalet för en folkomröstning, vilket skulle innebära att SD behöver över 50 % för att själva anse att Sverige vill ha minskad invandring. 

Det är ett mindre mirakel om dom skulle få det.

• Carlssson
    raider skrev 2014-12-12 21:59:28 följande:

Det är ett mindre mirakel om dom skulle få det.

Ja, jag undrar hur långt de tänkte när de kallade extravalet för en folkomröstning om invandring. Att ett parti får över 50 % av rösterna är nog inte så vanligt (i ett land som har proportionella val i flermansvalkretsar). 
  • Ogago
    dendärmary skrev 2014-12-12 19:21:51 följande:
    Nu vet jag att du bara baitar, men de proteströstade för att sjuklövern beter sig som barnrumpor när de vägrar att förhandla med dem.
    Proteströstar? SD? Så dom är inte seriösa när dom röstar, menar du? Okej, det bekräftar ju min lekstuge-teori.

SD har inte vuxit ur sandlåde-fasen ännu. Dom röstar åt ena hållet eller åt andra hållet som en ren protest för att folk inte gillar deras försök till nazistiskt påverkan. Barnsligt, riktigt barnsligt. Och deras lek sätter deras älskade nationalstat Sverige i krafita svårigheter. Kärleken till landet? Pyttsan.

Jag såg ett barn på ICA som låg på golvet och sparkade och gallskrek för att han inte fick som han ville. Jag tänkte på SD med en gång.
  • dendärmary
    Donum skrev 2014-12-12 23:11:34 följande:
    Så bekvämt att skylla sina egna tillkortakommanden på andra.

Det är ingen teater att SDs anföranden hela tiden besvaras i riksdagen. Det är fakta.
    Fast det var inte det vi pratade om, utan om förhandlingar.

Men nu orkar inte jag underhålla dig längre.
  • Donum
    dendärmary skrev 2014-12-12 23:30:35 följande:

Du påstod att ingen pratar med SD. Det är inte sant. De bemöts varenda gång i riksdagen. Sedan påstår du att övriga partier ska förhandla med SD, trots att övriga partier inte anser att SD har något av värde att förhandla om. Och istället för att bemöta det så hemfaller du åt personangrepp. Då är du knappast i position att bedöma andra är barnsliga.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum
    dendärmary skrev 2014-12-12 23:30:35 följande:

Du påstod att ingen pratar med SD. Det är inte sant. De bemöts varenda gång i riksdagen. Sedan påstår du att övriga partier ska förhandla med SD, trots att övriga partier inte anser att SD har något av värde att förhandla om. Och istället för att bemöta det så hemfaller du åt personangrepp. Då är du knappast i position att bedöma andra är barnsliga.
  • Sensitiveguy
    SecretMe skrev 2014-12-12 10:47:31 följande:

För övrigt heter det inte "dom" så lär dig skriva så man förstår.

De som begår det felet mest på FL är ju otvivelaktigt SD-anhängarna, per capita.
  • Sensitiveguy
    dendärmary skrev 2014-12-12 19:21:51 följande:

Nu vet jag att du bara baitar, men de proteströstade för att sjuklövern beter sig som barnrumpor när de vägrar att förhandla med dem.

Läs på om demokratins innebörd. Det finns inget som säger att man "måste" förhandla med ett parti endast för att det finns inröstat i riksdagen.
  • Sensitiveguy
    dendärmary skrev 2014-12-12 19:36:39 följande:

Det handlar inte om vem som bestämmer över vad här, utan att man kan förhandla som två vuxna människor istället för att bete sig omoget.

Som att Andersson drog för sina gardiner så hon inte skulle se in till SDs kontor eller att alla partier vägrar prata med dem - det är så vansinnigt barnsligt så man baxnar.

Har du missat riksdagens debatter och debatterna medialt? Nej, SD är inte utfryst ifrån samtal. Fullständigt barock åsikt.
Svar på tråden Hur många procent får SD i nyvalet 2015?