• asdfzx

Vad betalar ni per blöja? (Libero)

Hej, 
    Vi väntar vårt första barn och har som många andra föräldrar frågor och funderingar. Såg att det fanns en blöjtråd sedan tidigare men den var på 37 sidor och jag orkar verkligen inte gå igenom alla, hoppas ni har förståelse för det!

Jag han dock läsa 10 sidor och det mesta handlade om vad ett paket kostar Libero kontra Icas blöjor.

I min diskussion tänkte jag bara ta upp Libero då vi har tänkt att köra med dom.
    Min stora fråga är vad betalar ni PER blöja? 

Jag betalar för Liberos newborn 2, 3-6 kilo - 0,45kr/st vid köp av 144st = 65kr
    Jag betalar för Liberos Comfort 3, 4-9 kilo - 1,1kr/st vid köp av 120st = 132kr

Vad betalar ni? Och om ni köper det billigare, vart?

Tack på förhand och ha en bra dag! :)

• Svar på tråden Vad betalar ni per blöja? (Libero)
  • fannybk

Libero up&go 6, 13-20 kg - 2,34 kr/st vid köp av 38 st = 89 kr (1,55 kr/st).

Libero comfort 5, 10-16 kg - 1,78 kr/st vid köp av 50 st = 89 kr (1.18 kr/st).

Blöjorna blir dyrare ju större barnet är eftersom även blöjorna blir större och det får plats färre i ett paket. Å andra sidan går det inte åt lika många blöjor per dag när barnet blir äldre, speciellt inte när det börjar förskolan.

Vi handlar blöjor på en ica maxi butik där man alltid får köpa två paket blöjor (per tillfälle) för 89 kr styck. Det är på just libero, andra märken är billigare tex icas egna. På vanliga ica nära på vår gata kostar samma paket 129 kr styck. Dessutom har vi oftast rabattkuponger på 25-30 kr per paket (pris i parentes ovan).

Gå med i liberoklubben om du inte redan har gjort det så får du kuponger med jämna mellanrum. Där kan du också samla poäng med koder i blöjpaketen som du sedan kan byta mot en present eller kupong.

Sen är det svårt att bestämma sig för ett visst märke innan barnet har kommit. Det är inte säker att de sitter bra eller håller tätt, det är ganska individuellt. Dessutom får man hem mycket kuponger från olika märken och eftersom jag tycker att blöjor är en väldigt tråkig (men nödvändig) utgift brukar jag använda dem. Det är många kronor man sparar på det och kan göra något roligare för!

Svar på tråden Vad betalar ni per blöja? (Libero)