• 83bergkvist

Mycket tidigt plus ivf med blastocyst

Hej!
    Jag har den 26:e november gjort en FET i min naturliga cykel. Jag fick ett svagt plus redan rd 5 och ett mycket starkt plus rd 8. Förra gången när jag gjorde ET fick jag också ett plus men det blev aldrig såhär starkt och sedan blev det svagare för att till slut bli ett tidigt missfall. Blir nästan rädd att där är två stycken då vi hade samlag som vanligt efter ägglossning. Sedan är jag såklart rädd att samma som sist ska hända. Någon annan som fått ett såhär starkt plus så tidigt eller som jag fått plus som sedan blivit tidiga missfall?

• Svar på tråden Mycket tidigt plus ivf med blastocyst
  • Sarisen78
    83bergkvist skrev 2014-12-06 16:00:15 följande:
    Ja, det hade varit jätteskoj! Har du några krämpor än? Tror du att vi hinner få ett ultraljud innan jul? Det hade varit skönt.
    Jodå jag har värk av och till nere vid svanken, mår illa ibland, hungrig, trött, drömmer mkt om nätterna m.m. Har du några krämpor? Ja, jag vill verkligen försöka få en tid för UL innan jul..
  • 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-06 21:13:07 följande:
    Jodå jag har värk av och till nere vid svanken, mår illa ibland, hungrig, trött, drömmer mkt om nätterna m.m. Har du några krämpor? Ja, jag vill verkligen försöka få en tid för UL innan jul..
    Inte så mycket krämpor än, ganska trött dock. Blödde lite, lite i morse på pappret och blev genast jätteorolig men det ska jag försöka att tänka bort. Usch vad påfrestande detta är..
  • Sarisen78
    83bergkvist skrev 2014-12-07 09:48:14 följande:
    Inte så mycket krämpor än, ganska trött dock. Blödde lite, lite i morse på pappret och blev genast jätteorolig men det ska jag försöka att tänka bort. Usch vad påfrestande detta är..
    Ok, jag hade inte heller några krämpor när jag väntade sonen 06,07. Nu nu är det ju ev ett till på G och jag är både äldre och har mer krämpor nu än innan jag födde sonen..Min förlossning med sonen var hemsk, 42 h och jag fick all smärtlindring man kan tänkas samt akut kejsarsnitt..

Jag har aldrig haft någon blödning tidigare och inte heller nu men tydligen så kan vissa ha det. Har du tagit något till test? Håller tummarna att det inte är något farligt iaf.
  • 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-07 14:29:07 följande:
    Ok, jag hade inte heller några krämpor när jag väntade sonen 06,07. Nu nu är det ju ev ett till på G och jag är både äldre och har mer krämpor nu än innan jag födde sonen..Min förlossning med sonen var hemsk, 42 h och jag fick all smärtlindring man kan tänkas samt akut kejsarsnitt..

Jag har aldrig haft någon blödning tidigare och inte heller nu men tydligen så kan vissa ha det. Har du tagit något till test? Håller tummarna att det inte är något farligt iaf.
    Oj, vad dramatiskt.
    Ja, jag tog ett digitalt i morse som visade Gravid 2-3 veckor.
  • Sarisen78
    83bergkvist skrev 2014-12-07 15:56:47 följande:
    Oj, vad dramatiskt.
    Ja, jag tog ett digitalt i morse som visade Gravid 2-3 veckor.
    Ja, det blir nog ett planerat kejsarsnitt om nu allt går bra dvs.. Åh vad skoj med ett till plus! då är det nog ingen fara! Håller tummarna!
  • 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-07 17:14:41 följande:
    Ja, det blir nog ett planerat kejsarsnitt om nu allt går bra dvs.. Åh vad skoj med ett till plus! då är det nog ingen fara! Håller tummarna!
    Ja, vi får hoppas att det kommer så långt. Kan inte ens tänka mig att jag ska gå så långt som en förlossning.
    Tog ett test till precis och nu går det ju inte att få ett starkare plus, nu ska jag försöka slappna av :)

• Sarisen78
    83bergkvist skrev 2014-12-07 17:37:43 följande:
    Ja, vi får hoppas att det kommer så långt. Kan inte ens tänka mig att jag ska gå så långt som en förlossning.
    Tog ett test till precis och nu går det ju inte att få ett starkare plus, nu ska jag försöka slappna av :)

Åh grattis till ännu ett fint plus!! Precis sådär såg mitt plus ut också Det klart att det blir en förlossning för din del Jag ska föresten på UL den 23/12! Enda dagen de hade och det känns så skönt att kolla innan jul!
  • 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-08 12:11:14 följande:
    Åh grattis till ännu ett fint plus!! Precis sådär såg mitt plus ut också Det klart att det blir en förlossning för din del Jag ska föresten på UL den 23/12! Enda dagen de hade och det känns så skönt att kolla innan jul!
    Åh vad skönt! Då kanske jag också hinner :) Ska ringa dem i morgon!
  • Sarisen78
    83bergkvist skrev 2014-12-09 13:33:26 följande:
    Ja, fast sköterskan informerade att det inte är säkert att de kan urskilja någon aktivitet så tidigt (23/12)..men självklart hoppas vi få höra hjärtslag från den lilla..
  • Sarisen78
    83bergkvist skrev 2014-12-09 13:33:26 följande:
    Jag ramlade och slog i ryggen på asfalten nu imorse och är livrädd att embryot nu dött!! Jag slog i fogarna riktigt illa!
  • Kattägd

Embryot ligger väl skyddat djup nere i bäckenet, tror inte du behöver oroa dig. Men ring barnmorskan och fråga om du är mycket orolig. Bättre att kolla upp än att må dåligt av oro.

• 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-10 08:21:27 följande:
    Jag ramlade och slog i ryggen på asfalten nu imorse och är livrädd att embryot nu dött!! Jag slog i fogarna riktigt illa!
    Nämen usch vad dramatiskt. Men jag tror inte heller att det är något farligt såhär tidigt i graviditeten. Men ring någon och kolla för säkerhetsskull.
  • Sarisen78
    83bergkvist skrev 2014-12-10 17:18:16 följande:
    Nämen usch vad dramatiskt. Men jag tror inte heller att det är något farligt såhär tidigt i graviditeten. Men ring någon och kolla för säkerhetsskull.
    Hej!

Jag ringde min IVF klinik och sköterskan jag pratade med sa att det inte ska vara någon fara då embryot ligger väl inbäddad och skyddad i livmodern. Värre om smällen kommit framifrån mot magen. Det kändes bra att prata med henne och jag har bara mått bra sedan imorse. Är dock lite öm i fogen, ryggen.
  • 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-10 20:28:00 följande:
    Hej!

Jag ringde min IVF klinik och sköterskan jag pratade med sa att det inte ska vara någon fara då embryot ligger väl inbäddad och skyddad i livmodern. Värre om smällen kommit framifrån mot magen. Det kändes bra att prata med henne och jag har bara mått bra sedan imorse. Är dock lite öm i fogen, ryggen.
    Aj aj, du kommer säkert få lite blåmärken..men vad skönt att hon inte trodde det skulle vara någon fara. Jag fick idag ultraljud inbokat den 7 jan, det blir en lite nervös julhelg men inte så mycket att göra åt.
    Härligt att du mår bättre!
  • Sarisen78
    83bergkvist skrev 2014-12-10 20:49:43 följande:
    Aj aj, du kommer säkert få lite blåmärken..men vad skönt att hon inte trodde det skulle vara någon fara. Jag fick idag ultraljud inbokat den 7 jan, det blir en lite nervös julhelg men inte så mycket att göra åt.
    Härligt att du mår bättre!
    Jag är så ledsen..förkrossad..fick missfall igår kväll... Lycka till ni övriga. Vi ger nu upp med att försöka få ett syskon. Tur att vi har vår underbare son.
  • 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-15 06:58:03 följande:
    Jag är så ledsen..förkrossad..fick missfall igår kväll... Lycka till ni övriga. Vi ger nu upp med att försöka få ett syskon. Tur att vi har vår underbare son.
    Åh nej vad hemskt. Jag är verkligen ledsen.Vad hände? Började du bara blöda eller?
    Många styrkekramar till dig :(

• Sarisen78
    83bergkvist skrev 2014-12-15 08:02:45 följande:
    Åh nej vad hemskt. Jag är verkligen ledsen.Vad hände? Började du bara blöda eller?

Ja, det började med lite bruna flytningar under dagen och under kvällen kände jag att det bara "rann till" som vid mens. När jag kollade så var det röda stora fläckar i trosan..Sedan fortsatte det bara blöda..mot slutet kom det lilla fostret ut som en brun större klump, fruktansvärt!
  • Sarisen78
    83bergkvist skrev 2014-12-15 08:02:45 följande:

Jag fick missfallet i v.6 dag 2
  • 83bergkvist
    Sarisen78 skrev 2014-12-15 12:41:44 följande:
    Ja, det började med lite bruna flytningar under dagen och under kvällen kände jag att det bara "rann till" som vid mens. När jag kollade så var det röda stora fläckar i trosan..Sedan fortsatte det bara blöda..mot slutet kom det lilla fostret ut som en brun större klump, fruktansvärt!
    Usch vad fruktansvärt, jag är verkligen ledsen, men du går väl och kollar upp dig nu efter detta hos någon läkare?
  • Sarisen78
    83bergkvist skrev 2014-12-15 14:14:31 följande:
    Usch vad fruktansvärt, jag är verkligen ledsen, men du går väl och kollar upp dig nu efter detta hos någon läkare?
    Jo, jag har kvar min tid hos läkaren den 23/12..
Svar på tråden Mycket tidigt plus ivf med blastocyst