• Proffe

Ohälsa, arbeta längre eller asylinvandrare?

Det framhålls återkommande att vi ska vara friska och arbete längre upp i åldrarna. Men då måste man satsa hårt på bättre hälsovård. Gör dom det eller på mer asylinvandrare istället?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ohälsa, arbeta längre eller asylinvandrare?
  • Drottningen70

Suck...att du orkar.

• FDFMGA
    Kim Possible skrev 2014-11-28 19:53:18 följande:

Hur många olika konton är du uppe i nu, du lär ha passerat 50-strecket iaf? 

Skulle tro att det är fler, säkert minst det dubbla under den tid jag har läst här.

Kanske borde vara ämne för en tävling - vem kan rabbla upp flest Runes/Notariatet-nick.

Vinnaren får ett nyimplementerat Runesfilter.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FiaMedFunkk

Vadå bättre hälsovård? Vi har ju redan en förträfflig hälsovård. Om den blev bättre, skulle vi leva för alltid, ungefär.

• washo
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-28 22:07:02 följande:

Vadå bättre hälsovård? Vi har ju redan en förträfflig hälsovård. Om den blev bättre, skulle vi leva för alltid, ungefär.

Bra sagt! Vi har världens bästa hälsovård! Allting kan bli bättre.
  • dps

Folk kommer inte reagera på invandringen förrän dess kostnader biter dem i arslet - det vill säga att folk får kännbara effekter själva.

Då kommer opinionen att svänga.

• Proffe
    dps skrev 2014-11-29 00:09:50 följande:

Folk kommer inte reagera på invandringen förrän dess kostnader biter dem i arslet - det vill säga att folk får kännbara effekter själva.

Då kommer opinionen att svänga.

Den svänger redan så SD dubblas i varje val.
  • Proffe

Liknade åsikter finns i Fp S M och SD har jag hört så det finns väl 800.000+ minst som tycker så.
  • Bagger
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-28 22:07:02 följande:

Du skämtar?
  • FDFMGA

Bara under den korta stund som gått sen du skrev ditt inlägg har två nick passerat förbi.

Räknar man ut medelnicksförbrukningen utifrån denna enstaka observation så blir det cirka 350 nick per år.
  • FDFMGA
    Helhet skrev 2014-12-01 23:27:32 följande:
    Håller med att det slagit över för vissa ! Det tragiska är ju att till och med spammare är smartare och kan dra bättre slutsatser än dig. Stör det inte dig?
    Nja, min uppfattning är att i stort sett alla nätaktiva sverigedemokrater befinner sig på din nivå argumentationstekniskt.

Så inte stör det mig att du inte förmår producera annat än känsloargument, däremot skulle det störa miig en smula om det förekom nätaktva sverigedemokrater som förmådde att argumentera rationellt, men dessa lyser med sin frånvaro på nätet.

Jag har bara stött på en sådan här på FL, lyckligtvis.
  • Helhet
    FDFMGA skrev 2014-12-01 23:41:02 följande:

Nja, min uppfattning är att i stort sett alla nätaktiva sverigedemokrater befinner sig på din nivå argumentationstekniskt.

Så inte stör det mig att du inte förmår producera annat än känsloargument, däremot skulle det störa miig en smula om det förekom nätaktva sverigedemokrater som förmådde att argumentera rationellt, men dessa lyser med sin frånvaro på nätet.

Jag har bara stött på en sådan här på FL, lyckligtvis.

Min reflektion va bara att ni är lika, fast de har dock vissa argument som stämmer ( sedan om de är viktiga är ju en annan sak) medans du beter dig lika dant utan några källor alls. Bryr mig inte så mycket om er, blir bara lite förundrad ibland.
  • FDFMGA
    Helhet skrev 2014-12-02 17:39:47 följande:
    Min reflektion va bara att ni är lika, fast de har dock vissa argument som stämmer ( sedan om de är viktiga är ju en annan sak) medans du beter dig lika dant utan några källor alls. Bryr mig inte så mycket om er, blir bara lite förundrad ibland.
    Ja, din reflektion är just på den nivå jag beskriver i mitt förra inlägg.

Det förundrar mig inte alls, förundrad blir jag bara när det inträffar att en sverigedemokrat lyckas snappa ett litet verklighetsfragment, men det händer mycket sällan.
  • Helhet
    FDFMGA skrev 2014-12-02 18:10:22 följande:

Ja, din reflektion är just på den nivå jag beskriver i mitt förra inlägg.

Det förundrar mig inte alls, förundrad blir jag bara när det inträffar att en sverigedemokrat lyckas snappa ett litet verklighetsfragment, men det händer mycket sällan.

Det är ju det jag säger! Du är precis som de värdelösa Sd-spammarna här.
Svar på tråden Ohälsa, arbeta längre eller asylinvandrare?