• Anonym (In the middle)

Bio pappa och mamma är osams oftast.

Är det någon mer som har det såhär? Jag är gift sedan flrea år tillbaka med en underbar man som är en underbar pappa till våra barn. Men när det gäller exet så skär det sig fruktansvärt och hon är mer än hemsk oxå. Det handlar om allt, JÄMT de ska samarbeta. Det är otroligt uttröttande. Och hon avskyr om hon ska ta hänsyn till att jag finns eller de gemensamma barnen. När jag skulle föda så vägrade hon helt plötsligt ta sina barn trots överenskommelse sedan flera månader och skrek att min man ska prioritera sina barn. Inte direkt livsfarligt för dem att vara med sin mamma en helg. Sedan helgen efter ville hon att vi skulle ta barnen för hon skulle packa. De slåss generellt alltid det ska vara lov för barnen, alltid när något händer i skolan. Hon tycker det är vårat fel att det fungerar dåligt med barnen hemma hos henne och min man tycker att det är hennes fel att barnen har så mycket problem. Jag känner att jag gärna hamnar i kläm och att hon skyllt på mej i bråken att det skulle vara jag som är dum men det är det inte. Ibland blandar jag mej i, men i motsatts till det hon tror är det då det går bra i kommunikationen. Fy fan vad less jag är. Är jag ensam?

• Svar på tråden Bio pappa och mamma är osams oftast.
  • Anonym (bibo)

Jag har inte upplevt det du upplever. Här är mamman elak mot min man, men vad jag vet inte pratat illa om mig utan tvärtom varit positiv.

Men när man läser här verkar det väldigt vanligt att mammor skyller på sitt ex nya partner.

Kanske beror det på att det ÄR lättare att samarbeta när ingen har ny partner. Det blir ju fler att ta hänsyn till när man har nya partners och barn.

Sen finns det ju hemska "nya" kvinnor också.

Jag har inga tips att ge dig, men beklagar din situation.

Svar på tråden Bio pappa och mamma är osams oftast.