• Jordgubben82

Gördel efter snitt?????

Hej! Någon som haft gördel efter kejsarsnitt? Skriv gärna för och nackdelar. Ska göra snitt om 7 veckor och har gjort två innan, men aldrig använt gördel men läst om många som upplevt den positivt. Vilken har ni haft i så fall???

• Svar på tråden Gördel efter snitt?????
  • F89
    Jordgubben82 skrev 2014-11-26 12:04:31 följande:
    Tack, precis den jag tittat på :) när började du använda den? Gjorde det inte ont i resten av magen att ha den på? Hur länge har man det på per dag?
    Jag började använda den direkt när jag kom hem från BB (var där 3 dygn). Jag hade på mig den dagtid nästan hela tiden första veckan, sen därefter hade jag den när jag skulle gå och behövde stöd (promenader, träffa någon eller BVC etc) för den var så skön!

Jag tycker inte det gjorde ont, dock var det obekvämt att ha den med trosor utan hög midja för då kunde troskanten tryckas mot ärret upplevde jag och det var obehagligt!
  • Jordgubben82
    F89 skrev 2014-11-26 12:11:04 följande:

Jag började använda den direkt när jag kom hem från BB (var där 3 dygn). Jag hade på mig den dagtid nästan hela tiden första veckan, sen därefter hade jag den när jag skulle gå och behövde stöd (promenader, träffa någon eller BVC etc) för den var så skön!

Jag tycker inte det gjorde ont, dock var det obekvämt att ha den med trosor utan hög midja för då kunde troskanten tryckas mot ärret upplevde jag och det var obehagligt!

Tack :) svårt bara vilken storleken man ska beställa nu innan.

Tror du man kan ta på den redan dagen efter snittet? Har ju gjort två snitt innan och tror verkligen det kan hjälpa en att ha det stödet.

Var har du köpt höga trosor som inte skaver på snittet och inte sitter för hårt på magen?
  • F89
    Jordgubben82 skrev 2014-11-26 12:29:38 följande:
    Tack :) svårt bara vilken storleken man ska beställa nu innan.

Tror du man kan ta på den redan dagen efter snittet? Har ju gjort två snitt innan och tror verkligen det kan hjälpa en att ha det stödet.

Var har du köpt höga trosor som inte skaver på snittet och inte sitter för hårt på magen?
    Ja! Jag beställde innan genom att följa mätinstruktionerna på deras hemsida, den storleken kunde jag dock knäppa även som höggravid så det var ju fel. Beställde en ny mindre som jag hämtade hos posten på väg hem från BB, första gången den skulle på var det tight så jag vet inte om den hade gått på mig tidigare än så!

Jag har köpt basic-modeller från kappahl och lindex, sånna som de nästan alltid har "ta 3 betala för 2" på!
  • Jordgubben82

[quote=74402449][quote-nick]F89 skrev 2014-11-26 13:43:35 följande:[/quote-nick]

Ja! Jag beställde innan genom att följa mätinstruktionerna på deras hemsida, den storleken kunde jag dock knäppa även som höggravid så det var ju fel. Beställde en ny mindre som jag hämtade hos posten på väg hem från BB, första gången den skulle på var det tight så jag vet inte om den hade gått på mig tidigare än så!

Jag har köpt basic-modeller från kappahl och lindex, sånna som de nästan alltid har "ta 3 betala för 2" på!

Tack för all info super snällt ????

• Cornellia
    Jordgubben82 skrev 2014-11-26 12:05:07 följande:
    Cornellia skrev 2014-11-26 11:49:59 följande:

Jag hade sånna där gördeltrosor. Tyckte det var superskönt, önskar att jag köpt det tidigare.

Tack för svaret :) började du använda det direkt?
    Tyvärr inte, jag köpte dem efter kanske 7 dagar, och så fort jag fick på mig dem så kunde jag börja röra mig mer fritt utan att få ont. 
  • DinaMii

Snittades för fyra veckor sen. Mitt andra snitt och första med gördel. Extremt skönt! :) köpte en carriwell bellybinder.

• Jordgubben82
    DinaMii skrev 2014-11-26 20:25:37 följande:

Snittades för fyra veckor sen. Mitt andra snitt och första med gördel. Extremt skönt! :) köpte en carriwell bellybinder.

Vad roligt att höra :) när hade du på den för första gången?
  • DinaMii
    Jordgubben82 skrev 2014-11-26 20:32:48 följande:
    Vad roligt att höra :) när hade du på den för första gången?
    Tre dagar efteråt. Magen behövde dra ihop sej innan jag fick på den ;)
  • Acinorev

Jag använde min gördel typ tre gånger. Trivdes inte alls med den utan tyckte det tryckte för mycket.

Lösa trosor var ett måste. Köpte med hög midja men de var inte lika sköna som gravidtrosorna så de hamnade i lådan.

Ett annat hett tips är haremsbyxor från hm. Extremt välanvända efter snittet :)

• Jordgubben82
    Acinorev skrev 2014-11-26 22:35:19 följande:

Jag använde min gördel typ tre gånger. Trivdes inte alls med den utan tyckte det tryckte för mycket.

Lösa trosor var ett måste. Köpte med hög midja men de var inte lika sköna som gravidtrosorna så de hamnade i lådan.

Ett annat hett tips är haremsbyxor från hm. Extremt välanvända efter snittet :)

Ja det där med gördel är nog verkligen en smak sak. Hatar ju gravid byxor i dag då allt sitter hper på magen tycker jag, så är osäker om jag gillar gördel men ska ge den en chans ????
  • DinaMii
    Jordgubben82 skrev 2014-11-26 23:53:53 följande:
    Ja det där med gördel är nog verkligen en smak sak. Hatar ju gravid byxor i dag då allt sitter hper på magen tycker jag, så är osäker om jag gillar gördel men ska ge den en chans ????
    Jag har två, en oanvänd. Köpte en svart och en hudfärgad och den hudfärgade är inte ens öppnad. Ifall du vill testa en gördel men inte betala nypris så kan du få köpa min..?

En carriwell Belly binder, stl s. Passar midjemått 74-98 cm. Men är töjbar och jag var nog tjockare än så i början..
  • Acinorev
    Jordgubben82 skrev 2014-11-26 23:53:53 följande:
    Ja, testa och se. De allra flesta verkar tycka att det var jätteskönt (det var därför jag köpte min :) )

Jag hatade också gravidbyxorna av den anledningen. Bäst var de som befann sig under magen :)
  • Jordgubben82

[quote=74406964][quote-nick]DinaMii skrev 2014-11-27 11:26:16 följande:[/quote-nick]

Jag har två, en oanvänd. Köpte en svart och en hudfärgad och den hudfärgade är inte ens öppnad. Ifall du vill testa en gördel men inte betala nypris så kan du få köpa min..?

En carriwell Belly binder, stl s. Passar midjemått 74-98 cm. Men är töjbar och jag var nog tjockare än så i början..

Tack vad snällt av dig, men tror den blir för liten min mage är nu 117cm och har 6veckoe kvar. :)

Svar på tråden Gördel efter snitt?????