• Anonym (rädd)

jag anmälde min sambo för narkotika brott.

Min sambo är jurist men har använt både kokain, Gräs och i princip vad som på regular basis. En dag anmälde jag honom när han satte sig påtänd bakom ratten. Polisen tog honom. Jag är gravid och älskar denna stackare för han har aldrig varit elak, men jag har gjort hjärt och hlr på honom vid en överdos. Och det är ju inte snällt att utsätta någon för. Han vet inte att det är jag som anmält. Och nu går han och tar up för att visa sin drogfritt inför rättegång. Där finns ju en risk har jag fått veta att han kan få reda på anmälaren, och eftersom han bara varit drogfri i två månader så kommer han hata mig istället för att se att jag gjorde det av kärlek. Jag har väl nåt att säga till om? Jag ångrar inte anmälan men vill inte det ska förstöra hans nykterhet och vår framtid. Vi har precis köpt hus och vår son är beräknad om 4 veckor. Jag har sådan ångest vad göra? Själv är jag en tjej som aldrig prövat droger och det tog tre år innan jag anade ugglor. Jag jobbar som frisör och har ett ordnat liv i övrigt. Men jag har panik. Hur skulle ni reagera om er sambo anmält er med uppsåtet att rädda ditt och andras liv?

• Svar på tråden jag anmälde min sambo för narkotika brott.
  • Maria 434
    stormagen skrev 2014-11-26 13:23:31 följande:

Jag drar helt enkelt slutsatsen av vissa idiotiska inlägg att ni själva är FÖR narkotika, alla kategorier. Och ni skulle bli pissed när er sambo 1. Gör hjärt och lung räddning på er. DET är ett riktigt svek att utsätta den man älskar eller NÅGON. 2. När en anmälan är sista utvägen att rädda ditt och andras liv lägger du dig ned som en unge och sparkar och skriker för att ni inte får lördagsgodis på en onsdag. Den som står för sveket är juristen, den som inte fattar det bör genomgå en utredning om denne lider av någon allvarlig personlighets störning. Ursäkta särskrivningar, jag är medveten om dem.

Och jag drar slutsatsen att du inte läst TS... där framgår det ju att de väntar en SON beräknad om 4 v från den 23/11 och nu har de fått en dotter
  • Anonym (logik)
    smulpaj01 skrev 2014-11-26 12:16:20 följande:
    Trist bara om denna tråd får andra sambosar att vända sig till myndigheter istället för att lösa problem inom familjen

Stolpskott som hellre använder myndigheter som basebollträ för att underkuva sina närmsta kommer det alltid finnas tyvärr, hur många trådar dom än läser så kommer det inte förändra nått.

Man måste ju vara en vara lortig jävla gamla tjackpundare för att kommunicera inom familjen, alla andra ringer myndigheter om dom har problem :/

• Carnitas
    stormagen skrev 2014-11-26 13:23:31 följande:
    Jag drar helt enkelt slutsatsen av vissa idiotiska inlägg att ni själva är FÖR narkotika...
    Det man ska vara för, är saklighet, fakta och forskning, oavsett vart den tar dig.
  • stormagen

Ni som inte tycker TS gjorde rätt. Vad skulle hon gjort istället, kom med nåt konkret som fått honom drogfri och vara en bra pappa och man. Om ni lyckas komma med något bra sätt så kan ni ju skriva. Det är tur majoriteten av oss tycker som ts man. Att han har bara sig själv att skylla. Att han är tacksam för att polletten trillade ner. Hur tror ni en gravid kvinna mår när hon får återuppliva hennes man pga en överdos? Redan där borde han vaknat. Han gjorde inte det. Hon har ju försökt allt.....Så otroligt fin människa. Och jag skulle göra detsamma alla dagar i veckan om jag upplevt samma saker. Det viktigaste är att rädda liv och det gör man inte genom att tycka synd om en missbrukare. Han förtjänade straffet och eftersom han tog det som en vuxen och klok man så förtjänar han all lycka med sin nya familj. Läs, medberoende.....Ts är motsatsen. Kom med något bra förslag nu som gett samma effekt på denna korta tid. Vi får väl se ifall Ts man ser det så kan han ju få hissa och dissa. Hittills är ni ju inte poppis

• Anonym (logik)
    stormagen skrev 2014-11-26 15:58:18 följande:

Ni som inte tycker TS gjorde rätt. Vad skulle hon gjort istället, kom med nåt konkret som fått honom drogfri och vara en bra pappa och man. Om ni lyckas komma med något bra sätt så kan ni ju skriva. Det är tur majoriteten av oss tycker som ts man. Att han har bara sig själv att skylla. Att han är tacksam för att polletten trillade ner. Hur tror ni en gravid kvinna mår när hon får återuppliva hennes man pga en överdos? Redan där borde han vaknat. Han gjorde inte det. Hon har ju försökt allt.....Så otroligt fin människa. Och jag skulle göra detsamma alla dagar i veckan om jag upplevt samma saker. Det viktigaste är att rädda liv och det gör man inte genom att tycka synd om en missbrukare. Han förtjänade straffet och eftersom han tog det som en vuxen och klok man så förtjänar han all lycka med sin nya familj. Läs, medberoende.....Ts är motsatsen. Kom med något bra förslag nu som gett samma effekt på denna korta tid. Vi får väl se ifall Ts man ser det så kan han ju få hissa och dissa. Hittills är ni ju inte poppis

Jag har redan kommit med nått konkret, så gott det gick, för många frågetecken i denna fantasifulla berättelsen.

Drogfri = bra man?

Inte många män kvar på planeten då om man ska ta det krast.

Man måste dock ge ts poäng för kreativitet, efter det kanske skaffa bättre hobby än detta, det är inte bara sin egen tid ts tog död på, sådana trådar har en tendens att engagera många vilket är trist när ts tappar bort nån detalj på vägen och avslöjar sig.

Det är så man tappar lusten lite att försöka hjälpa folk online.

• pyssel
    smulpaj01 skrev 2014-11-26 12:16:20 följande:

Trist bara om denna tråd får andra sambosar att vända sig till myndigheter istället för att lösa problem inom familjen

Absolut. Familjehemligheter bör förbli familjeangelägenheter tills de angår myndigheter. När någon kör ihjäl någon annan t.ex. Som det brukar vara alltså.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Bra!!)

Inte läst några inlägg förutom TS. Vill bara säga jävligt bra gjort!! Du har förmodligen räddat hans liv! :)

Jag levde som medberoende i ett förhållande i 6 år och i efterhand skulle jag anmält honom. Han tog senare en överdos av misstag och kunde dött. Jag försökte i alla år få honom att sluta men det gick inte. I övrigt var han världens mest kärleksfulla och raraste människa :)

• Carnitas
    Anonym (Bra!!) skrev 2014-11-26 17:10:17 följande:
    Inte läst några inlägg förutom TS. Vill bara säga jävligt bra gjort!! Du har förmodligen räddat hans liv! :)

Jag levde som medberoende i ett förhållande i 6 år och i efterhand skulle jag anmält honom. Han tog senare en överdos av misstag och kunde dött. Jag försökte i alla år få honom att sluta men det gick inte. I övrigt var han världens mest kärleksfulla och raraste människa :)

Läste du inte att TS skulle få en son om 4 veckor, men fick en dotter igår med normal vikt bara två dagar senare.

• nissenorge
    Carnitas skrev 2014-11-26 17:14:21 följande:

Läste du inte att TS skulle få en son om 4 veckor, men fick en dotter igår med normal vikt bara två dagar senare.

O de skulle vara nåt konstigt me den saken? Du tror inte dom tagit fel på ultraljud nångång? Ganska så jäkla vanligt skulle jag vilja säga. Och sen ca 400 gram under "normalvikt" är absolut inte heller konstigt med ca 4 veckor kvar. Läs på o lär dig lite innan du anklagar nån.
  • Carnitas
    nissenorge skrev 2014-11-26 17:54:00 följande:
    O de skulle vara nåt konstigt me den saken? Du tror inte dom tagit fel på ultraljud nångång? Ganska så jäkla vanligt skulle jag vilja säga. Och sen ca 400 gram under "normalvikt" är absolut inte heller konstigt med ca 4 veckor kvar. Läs på o lär dig lite innan du anklagar nån.

Om jag hade trott jag skulle få en son, så hade jag sagt oops det blev visst en flicka.
    Nä, vi har en person här, som inte kan hålla reda på sina lögner.

Tragiskt då det är ett viktigt samtalsämne.

• Anonym (logik)
    pyssel skrev 2014-11-26 16:26:39 följande:
    Det är snarare dags att du ger upp villfarelsen att du är till hjälp.

Jag var inte till hjälp alls då jag kom in i tråden efter att ts har dragit sin fantastiska summering av sagan som serverades.

Däremot för framtida behov så är det bara att sansade åsikter står över hysteri då det sistnämnda skadar folk och sargar hela familjer.

• pyssel
    Anonym (logik) skrev 2014-11-26 18:23:09 följande:

Jag var inte till hjälp alls då jag kom in i tråden efter att ts har dragit sin fantastiska summering av sagan som serverades.

Däremot för framtida behov så är det bara att sansade åsikter står över hysteri då det sistnämnda skadar folk och sargar hela familjer.

Ser inte att röra sig i andra änden av ytterligheter samtidigt som du till ditt eget försvar målar upp en hysteri ingen gjort sig skyldig till är till hjälp för någon. Sansa dig och håll dig till den faktiska diskussionen istället för egna fantasibilder om hysteri. Du verkar bara paranoid när du bemöter egenpåhittade känslor och argument hos de som är oeniga med dig. Sagor, ja.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (rädd)

Jag ser det finns dem som tvivlar på min verklighet. Det gör mig inget. Jag är glad för alla fina svar från andra. Vad det gäller frågetecknet (könet på mitt barn, som gör min verklighet otrolig) Jag som mamma var säker på att det var en pojke, men det va ju inte det, och hon vägde enligt SIN kurva. Så ni som varit trevliga har ej slösat med er tid. Tacksam för peppade svar. Vi fortsätter att må bra, hela familjen. Av en anledning. Jag anmälde min sambo för narkotika brott. Lycklig

• stormagen
    Anonym (logik) skrev 2014-11-26 16:05:15 följande:

Jag har redan kommit med nått konkret, så gott det gick, för många frågetecken i denna fantasifulla berättelsen.

Drogfri = bra man?

Inte många män kvar på planeten då om man ska ta det krast.

Man måste dock ge ts poäng för kreativitet, efter det kanske skaffa bättre hobby än detta, det är inte bara sin egen tid ts tog död på, sådana trådar har en tendens att engagera många vilket är trist när ts tappar bort nån detalj på vägen och avslöjar sig.

Det är så man tappar lusten lite att försöka hjälpa folk online.

Hittar inget konkret?

Du får gärna upprepa ifall det är raderat möjligen?
Svar på tråden jag anmälde min sambo för narkotika brott.