Utöka bolån
Jag ska lösa ut skulder på ca 150000-200000. Orkar ej gå in på detaljer men ska betala av lån med ockerränta och andra "smålån". Jag har bara ett alternativ att komma ur detta skit och det är att få bolånet utökat. (klarar max 1 månad till innan jag är körd)
Lägenheten köptes för 1175000. Har lån på 1125000 updelat på två lån en rörlig och en bunden på tre år. Amorteringsfritt i tre år. En granne i mitt område sålde precis lika dan lägenhet som jag har och lika många trappor och fick lite över 1.8 miljoner. Jag ska imorgon ringa samma mäklare och få min lägenhet för en frivärdering. Om min värderas till 1.8 miljoner skulle jag kunna belåna 400000 som max på denna lägenhet, men vill inte belåna mer än 200000. När jag har alla papper på vad lägenheten är värd, ska jag kontakta min bankman via mejl/telefon och boka in en tid för att disskutera utökning av bolån. Det jag udrar är om de kommer ifrågsätta vad jag ska använda pengarna till, och hur jag kan ha så mycket blancolån? (kan ej säga att jag spelat upp pengar och konsumerat som en idiot senaste tiden) ska man dra en vit lögn o säga typ att man köpt en båt i somras och resten spenderat på semester o liknande, och nu vill baka in dessa i bolånet för att komma billigare undan? Undrar bara hur jag ska lägga fram allt till min bankman på bästa sätt för att bli beviljad utökning utan problem liksom?
MvH