Hon vill inte äta!!!
Va precis på BVC på 10 Månaders kontroll med min dotter. Hon äter inte så bra, gillar mest gröt och välling. Detta berätta jag för min BVC sköterska och läkaren som var med. Läkaren spände ögonen i mig och sa at jag måste få henne att äta till varje pris. Och jag skulle slänga vällingen för den var inte alls bra. Jag frågade vad jag skulle ge henne när hon vakna på natten och vill ha välling, då säger hon att jag inte ska ge henne något för hon ska vid denna ålder få i sig tillräckligt med mat på dagen för att klara av natten. Barn slutar att ha hungerkänslor på natten vid 7 månaders ålder enligt henne. Jag blev helt tom och kände mig som världens sämsta mamma som inte kan ge mitt barn mat. Sedan börja hon igen påpeka att jag måste ge henne riktig mat inte gröt och välling. Då fick jag nog och sa till henne det att von visst äter mat men i väldigt små mängder och hon äter frukt och morot och majs, bröd och annat smått och gott men hon klarar inte av maten.
Så nu sitter jag här och är helt uppgiven och varje måltid är en kamp för att få i henne mer mat än några skedar.. Någon som har något tips på mat eller hur jag ska tänka?