• Sensitiveguy

Sverigedemokrater, av vilka skäl är du för en minskad invandring?

Ja, vad anser ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sverigedemokrater, av vilka skäl är du för en minskad invandring?
  • sjuttiofemman

Definitivt nationalistiska. Ekonomi är bara ett slagträ i debatten för dessa människor. Varför skulle man annars rösta ja till massiva skattesänkningar istället för förslag om mer pengar till tex äldrevården.

• Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-11-17 19:03:27 följande:

Definitivt nationalistiska. Ekonomi är bara ett slagträ i debatten för dessa människor. Varför skulle man annars rösta ja till massiva skattesänkningar istället för förslag om mer pengar till tex äldrevården.

Då ska vi understryka att du är en SD-motståndare.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Annars är det väl båda delarna, men främst dom ekonomiska. Nationalism är bara tabu i Sverige. I alla andra länder är nationalism någonting att vara stolt över.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes

Bara sverigedemokrater som får svara?

Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Sensitiveguy

Du har helt rätt där.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-11-17 19:33:34 följande:

Då ska vi understryka att du är en SD-motståndare.

Kan du inte bemöta saklig kritik?
  • Sensitiveguy
    Rataxes skrev 2014-11-17 19:56:46 följande:

Bara sverigedemokrater som får svara?

Moderater är naturligtvis välkomna att svara också.

Däremot tror jag inte att borgare generellt är för en minskad invandring.
  • Anonym (Svt)
    Sensitiveguy skrev 2014-11-17 22:36:39 följande:

Ganska många äldre borgare vill se en åtstramning.
  • Sensitiveguy
    Anonym (Svt) skrev 2014-11-18 00:36:36 följande:

Ganska många äldre borgare vill se en åtstramning.

Det är fortfarande inte borgare generellt.
  • sverker11

Bara för att du är emot invandring av "definitivt nationalistiska" skäl betyder det inte att någon annan inte kan vara emot invandringen av ekonomiska skäl.

Att i denna tråd rösta för alternativet "Ekonomiska" står inte i något motsatsförhållande till att även rösta för massiva skattesänkningar då drivkraften mycket väl kan vara att pengarna skall hamna i den egna plånboken istället för hos invandrare och/eller skattemyndigheten för vidare utslussning till t.ex. äldrevården.

Anar jag måhända en ideologisk konflikt mellan nationalistiska och ekonomiska Sverigedemokrater?
  • Rataxes
    Sensitiveguy skrev 2014-11-17 22:36:39 följande:

Nu är jag inte moderat heller...

Som det är med dagens system anser jag att vi ska ta emot i proportion till vår befolkning vs EU's. 10/350 alltså 10 350-delar av invandringen till EU skall gå till Sverige.

Tar vi bort alla bidrag kopplade till invandring kan vi ha fri invandring, vilket jag förespråkar.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Sensitiveguy
    Rataxes skrev 2014-11-18 12:50:44 följande:

Nu är jag inte moderat heller...

Som det är med dagens system anser jag att vi ska ta emot i proportion till vår befolkning vs EU's. 10/350 alltså 10 350-delar av invandringen till EU skall gå till Sverige.

Tar vi bort alla bidrag kopplade till invandring kan vi ha fri invandring, vilket jag förespråkar.

Liberal då. Allmänborgerlig.

Då skulle ju i och för sig bara de som är beredda att jobba på direkten av de som flyr undan krig kunna ta sig hit? Och arbetskraftsinvandrare. Om det ens hade fungerat så.
  • Rataxes
    Sensitiveguy skrev 2014-11-18 20:42:27 följande:

Liberal då. Allmänborgerlig.

Då skulle ju i och för sig bara de som är beredda att jobba på direkten av de som flyr undan krig kunna ta sig hit? Och arbetskraftsinvandrare. Om det ens hade fungerat så.

Om de hade kunnat komma hit på laglig väg så hade de haft med sig $20000 var som de nu får betala flyktingsmugglare med. De hade kunnat leva av dessa pengar under tiden de etablerar sig här.
  • Sensitiveguy
    Rataxes skrev 2014-11-19 08:17:06 följande:

Om de hade kunnat komma hit på laglig väg så hade de haft med sig $20000 var som de nu får betala flyktingsmugglare med. De hade kunnat leva av dessa pengar under tiden de etablerar sig här.

Du har en poäng där.
Svar på tråden Sverigedemokrater, av vilka skäl är du för en minskad invandring?