• miljömamma

vad göra hemma en hemma helg

Hej! Behöver tips på lekar/aktiviteter som mina barn på 7 och 5 år kan göra hemma medan jag och sambon fixar med huset hemma. Dvs aktiviteter/pyssel de kan göra själv. Vi har ett stort hus.
    De har byggt med lego flera helger på raken och börjar tröttna och de leker bra ihop.

• Svar på tråden vad göra hemma en hemma helg
  • glutten
    miljömamma skrev 2014-11-16 10:10:47 följande:

Hej! Behöver tips på lekar/aktiviteter som mina barn på 7 och 5 år kan göra hemma medan jag och sambon fixar med huset hemma. Dvs aktiviteter/pyssel de kan göra själv. Vi har ett stort hus.
    De har byggt med lego flera helger på raken och börjar tröttna och de leker bra ihop.

Kan de inte hitta på nåt själva, tillsammans..? De är ändå rätt stora.
  • Sisisisi

Trolldeg, baka chokladbollar, göra julkort.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Dixie

pyssel av olika slag - pärlplattor, loom-gummiband, göra halsband etc - det sysselsätter mina barn i flera timmar!

• Yamit

Har finns en massa pyssel i olika svarighetsgrader: www.skapligtenkelt.se/

Spela spel - monopol, twister, Vem Dar?, Kalaha, fyra i rad osv.

Bygga koja med filtar/kuddar/stolar

Spela inomhusfotboll (forsoka gora mal pa varandra)

Kop nan experimentlada de kan klara sjalv (bade kul och larorikt)

• Majsan70

Varför inte bara låta dem leka själva? Jag är helt säker på att de skulle kunna hitta på både det ena o det andra om de bara fick tänka själva.

• miljömamma
    Majsan70 skrev 2014-11-16 10:33:22 följande:

Varför inte bara låta dem leka själva? Jag är helt säker på att de skulle kunna hitta på både det ena o det andra om de bara fick tänka själva. smile5.gif

Jo de leker, brottas och nyps och skriker. Det är bra att vi har ett stort hus. Det är jättebra med alla tips så man kan få dem att göra annat.
  • Batmamba

Fixa som i renovera?

I så fall har ni kanske ett orenoverat rum där de kan rita på väggarna o golven?

• TigerLilySwe

Spela kula, puzzla, dockor, affär, playdoh, kortspel, memory, labyrintspel, lopp spelet, olika sällskapsspel, pärlor, tvspel som Nintendo Wii förmån fysiskt tar ut sig, leka utomhus och köra skateboard i vardagsrummet. Det har förvisso inte våra ungar fått men några kompisars ungar brukar göra det och det ser jättekul ut!

Svar på tråden vad göra hemma en hemma helg