• Lennart777

ISIS och Al-Quida kallas för terrorister av SD i riksdagen, övriga partier djupt bekymrade och arga över detta!!

I talarstolen gick bland annat Lawen Redat S till hårt angrepp.

? Man blir ledsen och djupt bekymrad över synen och vad som framförs och det enorma hat man presenterar. 

Varför blir övriga partier så otroligt arga och provocerade över att ISIS och Al-Quaida kallas för terrorister?

Blir svenska muslimer förtryckta när man kallar ISIS och Al-Quida för terrorister?

www.expressen.se/nyheter/ilskan-mot-sd-toppen-talet-var-fruktansvart/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 23:00
    Här kan ni se hans tal och se hur politiker blir extremt provocerade av att ISIS och Al-Quaida kallas för terrorister:

• Svar på tråden ISIS och Al-Quida kallas för terrorister av SD i riksdagen, övriga partier djupt bekymrade och arga över detta!!
  • Ascendere
    nihka skrev 2014-11-19 14:56:43 följande:
    Problemet är när någon har enbart ett "förvärvat" svenskt medlemsskap och/eller det tidigare landet vägrar ta emot. Gällande det sistnämnda är det likadant med vanliga utvisningar av asylsökande - de går inte att verkställa om det inte finns något land att utvisa till.

Röstade du på SD?
    Ja, det är ett problem, men ska man vara hård så är det inte Sveriges problem. 
    Därför blir det oerhört viktigt med rättssäkerheten i de fallen. 

Beträffande det sistnämnda så beror det till stor del på en omfattande människosmuggling av personer utan identitetshandlingar som aldrig borde behöva utvisas eftersom de inte borde få passera gränsen i första läget, dvs ingen borde släppas in i landet som inte kan visa vilka de är och var de kommer ifrån. 
    Människosmugglingen följer ju marknadslagarna, så om ryktet sprider sig att man inte kommer in i Sverige utan identitetshandlingar kommer mycket färre att söka sig hit också.

Svar JA, jag har alltid röstat på MP tidigare men nu blev det SD på grund av att det är det enda partiet med en vettig invandringspolitik samt den  mest verklighetsanpassade försvarspolitiken. TROTS, inte TACK VARE deras bakgrund och järnrörsskandalen skulle jag kunna tillägga.
  • nihka
    Ascendere skrev 2014-11-19 15:11:08 följande:

Beträffande det sistnämnda så beror det till stor del på en omfattande människosmuggling av personer utan identitetshandlingar som aldrig borde behöva utvisas eftersom de inte borde få passera gränsen i första läget, dvs ingen borde släppas in i landet som inte kan visa vilka de är och var de kommer ifrån. 
    Människosmugglingen följer ju marknadslagarna, så om ryktet sprider sig att man inte kommer in i Sverige utan identitetshandlingar kommer mycket färre att söka sig hit också
    Klart det är Sveriges problem. Det finns internationella lagar som tvingar Sverige att behålla människor som inte kan utvisas till något land som tar emot dem.

Det är ett problem orsakat av Dublinförordningen och en annan diskussion. Att dessa människor skulle vara suspekta pga av att de saknar papper är ju ett tarvligt argument ofta framfört av SD och SDare.

Jag tycker inte det är det minsta vettigt att anse att människor som flyr krig är opportunister om de inte har fått kvotflyktingstatus. UNCHR har ju väldigt begränsade resurser att behandla och verkställa beslut. Men det är klart att det är fint att vara kvotflykting med uppehållstllstånd ordnat och flygresan bokad och betald av Sverige i likhet med alla andra kostnader i samband med resan före man kommer hit. Man har fått besök av svenska myndigheter i flyktinglägret för att informeras om vad som kommer hända när man kommer till Sverige. Sedan utgår resebidrag till make/maka och barn följt av möjlighet att få beviljat svenskt medborgarskap snabbare än övriga. Det är detta lyxpaket till en liten mycket exklusiv grupp SD vill satsa på och avvisa alla som tar sig hit av egen maskin.

Men nu har vi glidit från ämnet och det är väl snart dags för dig att få din mat.
  • Ascendere
    nihka skrev 2014-11-19 17:08:19 följande:
    Men nu har vi glidit från ämnet och det är väl snart dags för dig att få din mat.
    Det roliga var att jag läste det här inlägget två minuter innan jag kunde sätta mig ner vid ett dukat bord...
    Vet inte om det var avsett som en förolämpning eller någon sort sarkasm men du träffade mitt i prick i alla fall  

(och nej, jag har inte den förmånen varje dag, till 70% jag som står för den biten...) 
  • Anonym (Vill se fakta)
    Svt skrev 2014-11-17 14:55:56 följande:
    Skulle inte förvåna mig om IS har celler i Europa och i Sverige. Sen kan man bara hoppas att de är dåligt organiserade. Men känns mest som en tidsfråga innan det smäller.
    Kommer väl att sluta med att USA bombar vissa ställen i Europa. Undrar hur många som egentligen jublar över att det finns ett ställe som heter Belgistan.
  • Anonym (Vill se fakta)
    sjuttiofemman skrev 2014-11-17 19:23:40 följande:

Jag har en del bekanta som är muslimer och betecknar is som terrorister och väldigt långt från islams budskap. Och känner till en annan som är kristen och helt slut i huvudet.

Sen har vi ett helt land långt till vädret om oss som är till största delen kristna och mer krigiska än de flesta andra länder på denna jord.

Varför är det rätt att döma ut en hel religion baserat på ett i sammanhanget fåtal galningars verk?

Ett tips till dig - ta själv reda på hur quranens budskap och regler gäller angående ordningen. Senare delar gäller före tidigare. Det vet alla muslimer, säker även dina bekanta. När du då fått reda på det jämför vad som predikas i den tidiga delen och vad som skrivs i den senare. Lita inte blint på vad andra säger till dig, försök ta reda på saker själv.
  • Anonym (Vill se fakta)
    habiti skrev 2014-11-18 00:47:51 följande:
    lolz.

de har flera högt uppsatta fd saddam generaler, baath party.

de har även många doktrar, högutbildade.

deras ledare har högsta islam utbildning och har varit imam i bagdad i en av kändaste moskerna.

din typ av underskattning är det som leder till isis framgångar. du ser dom som ett gäng mobbade snorungar som springer runt med kameler.

de krigar helt själv mot hur många armeer som helst och det är trots detta oavgjort.

jag hoppas du lärde dig en läxa nu och skäms.
    Du har så rätt så. Tror att många inte fattar wad de är upp emot.
  • Anonym (Vill se fakta)
    Ascendere skrev 2014-11-18 00:55:19 följande:
    Mot "hur många arméer som helst"?
    Inte särskilt många seriösa arméer som har boots on the ground där nere just nu va? USA, Kanada och Australien har symboliskt hjälpt till med lite flygunderstöd men det är väl i stort sett allt. 
    Tyvärr så har den där människan rätt. De som springer ivägen för kulorna är säkerligen inte speciellt smarta. Precis som självmordsbombande psykfall. MEN. De som ligger bakom, hjärnorna och pengarna är de farliga. Det är ofta de som framstår som vältaliga, välartikulerade, karismatiska megarika affärsmän, politiker, ledare, lärda, "religionsfäder" och folk inte fattar vad de egentligen är och står för. Många av de här är "integrerade" i västvärlden men det är bara en fasad. Samtidigt pumpar de in pengar till saker som de aldrig öppet skulle förknippats med. 
  • Anonym (Vill se fakta)
    Ascendere skrev 2014-11-19 08:50:41 följande:
    Helt fel väg att gå anser jag.
    Förverkat medborgarskap och livstids utvisning för deltagande i terrorism utomlands vore adekvata åtgärder. 
    Då skulle nog betydligt färre utländska personer med PUT eller TUT i Sverige ge sig iväg på de här resorna. 

Att ge stöd till "avhoppare" ger helt fel effekter, hur vet man ens att de är "avhoppare" och inte bara i rotation eller klara med sin vända? 
    Alltså, svenske "Lasse" åker ner, går med i för ISIS ett tag, våldtar några kvinnor, mördar lite civila, åker tillbaks till Sverige, säger sig ha hoppat av, får en klapp på huvudet av Mona Sahlin och stöd av psykologer och sjukvård.

Genom att Sverige erbjuder vård och stöd till terrorister gör vi oss medskyldiga till terrorism, möjligen om "Lasse" fängslas för sina brott kan det vara OK med vård i fängelset, men absolut inte annars.
    Du har rätt. Tyvärr så består vårt land av idioter som sitter på tunga poster, ivrigt påhejade av andra idioter som inte ens betalar skatt. Lysande. Rena sanzaru-effekten i idiottolkning.
  • Anonym (Vill se fakta)
    Ascendere skrev 2014-11-19 15:11:08 följande:

Människosmugglingen följer ju marknadslagarna, så om ryktet sprider sig att man inte kommer in i Sverige utan identitetshandlingar kommer mycket färre att söka sig hit också.

Svar JA, jag har alltid röstat på MP tidigare men nu blev det SD på grund av att det är det enda partiet med en vettig invandringspolitik samt den  mest verklighetsanpassade försvarspolitiken. TROTS, inte TACK VARE deras bakgrund och järnrörsskandalen skulle jag kunna tillägga.
    Finns säkert något land som gärna vill ha IS-terrorister utlämnade. Kanske USA? Eller ett annat? Vem bryr sig? Ge dem ett enkelbiljett. Har de valt att åka och mörda så är det deras val. Vad är det för dårar i vår regering som tycker att mord är OK bara för att mördarna kommer från en annan kultur? J*vla politikerfjånar och deras anhängare. Det är kanske de som skulle deporteras.
  • Tom Araya

Allt engagemang i eller för organisationer som IS, Al qaida, Boko haram, Hamas, Hizbola m.fl, borde vara olagligt.

• Tom Araya
    Inte helt färska artikel, men ändå aktuell.

Aron Lund: Videofilmad kamp lockar unga till Isis
    1 jul, 2014 (uppdaterad)

Terrororganisationen ?Islamiska staten?, tidigare känd som Isis eller ISIL, ser sig som en rättfärdig gudsstat på väg att rensa den muslimska världen från förrädare. Med sofistikerad nätpropaganda lockar de tusentals unga män till ett heligt krig mot världen.

www.svd.se/videofilmad-kamp-lockar-unga-till-isis/av/aron-lund

Kriget i Syrien

• Anonym (nn)

Och så hade SD rätt igen. De verkar vara det enda parti som har koll på läget och som klarar att göra en normal riskanalys baserad på fakta och inte känslor.

• Tom Araya
    nihka skrev 2014-11-19 17:08:19 följande:
    Klart det är Sveriges problem. Det finns internationella lagar som tvingar Sverige att behålla människor som inte kan utvisas till något land som tar emot dem.
    Man kan ju prova påtryckningsmedel. Ger Sverige något det landet behöver? Ställ ultimatum... Jag tror inte den möjligheten uttnyttjas.
Svar på tråden ISIS och Al-Quida kallas för terrorister av SD i riksdagen, övriga partier djupt bekymrade och arga över detta!!