• Lillagris

Hormonrubbning??

Hejsan!
    Jag och min sambo har försökt få barn under snart 5års tid.
    Vår utredning är klar och jag har genomgått både ultaljud och kontraströntgen/spolning av äggledare. Jag allt som dom kollar vi en fertilitets utredning. Allt såg bra ut på mig men min sambos spermier simmade lite snett och långsamt men han hade många spermier.Och hon sa att det finns absolut chans att bli gravida. 

Min mens är väldigt oregelbunden och jag har det där manliga håret typ på magsträngen och så. Jag frågade om en pco-pcos men det va inget som direkt tydde på det, tycker dom va lite " luddig " med att svara på just den frågan. men tycker själv att jag stämmer in på dom flesta symtomen för att ha PCO, men borde det inte visat sig på min ultraljud samt på kontraströntgen. Allt såg där bra ut. Jag har inte fått någon som helt behandling, hon pratade om pergotime men trodde inte det skulle hjälpa då jag hade mens tillräckligt ofta. 

Min menscykel ligger just nu på runt 35 dagar. Så jag har ju ungefär mens varje månad iallfall. Även om et är långt i mellan

Kan det va något annat som gör att jag får sån manlig kroppsbehåring typ en annan hormonrubbning? Finns det nått jag kan göra själv, behöver lite hopp och styrka just nu.
    Tack på förhand

• Svar på tråden Hormonrubbning??
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! Under en utrednings tas hormonprover och där hade en rubbning och pcos synts. Även ul hade visat om du hade pco/pcos.

Lycka till

Svar på tråden Hormonrubbning??