Anna Kinberg Batra.
Trolig ny M-ledare som i så fall efterträder F. Reinfeldt 7 mars nästa år. Vad tror vi om hennes möjligheter?
Trolig ny M-ledare som i så fall efterträder F. Reinfeldt 7 mars nästa år. Vad tror vi om hennes möjligheter?
Före 2006 var M och S emot de andra just i Migrationsfrågor i många år, som sprack när det blev allians och blockpoltik Löfven har lovat att bryta upp så man kan återgå till förra läget och närmar sig SD. Fattar dom det kan SD sopas bort.
Nu och är relevant till 2006?
Hon är väl lite av en drivhusblomma uppvuxen i maktens boningar som hon är, ute på Djursholm.
Typisk moderatledare med andra ord, taskig koll på hur vanligt folk har det,
En från samhällets toppskikt självklart lojal med de sina.
Hon verkar kompetent och sansad. Jag tror hon blir bra för partiet.
Jag hoppas hon blir moderatledare, för det kommer vara den sista spiken i kistan.
Jag hoppas hon blir moderatledare, för det kommer vara den sista spiken i kistan.
Ur vems synvinkel?
Min gissning är att svaret kan översttas till typ ingen eller vilken man som helst. Kan du se SD med en kvinnlig partiledare? Att avpixlatmobben skulle skrika "Du är bäst Jenny Åkesson" Hahahaha!
Ur min synvinkel spelar det ingen roll nu när Fredrik Reinfeldt är borta ur leken. M kommer tappa väljare på grund av politiken, nu när fasaden har spruckit.
Ta delar av SD:s politik.
M kommer inte ta delar av SD:s politik, alltså kommer dom fortsätta tappa väljare till SD. Runt 15% hör M hemma på.