Snälla föräldrar se hit!
Jag blir mer och mer frustrerad, BVC skakar bara bort det och säger "det släpper sinom tid".
Men när är det där sinom tid?
För att göra en lång historia kort, min son snart 2,5 år är väldigt sen i talet.
Han "pratar" väldigt mycket men det är bara massa ord som ingen förstår, han har väl ca ett 20-tal ord som han kan uttala ordentligt. Detta medför att han (vad vi och personalen på förskolan tror) att han bits när han hamnar i en konflikt med de andra barnen som är mer språkutvecklade.
I somras tog jag upp detta med BVC och det dem sa där var att vi skulle avvakta, att han var tidig motorisk och därför inte lagt ner lika mycket tid på att lära sig språket utan att vi skulle fortsätta som vi gjort.
Lika så säger personalen att det finns alltid barn som är lite "sena" i talet. Men nu tycker jag att han är snart 2,5 år och snart borde det väl släppa??
Börjar bli frustrerande både för sonen och för vår del då han inte kan göra sig förstådd och vi får ständigt höra "pratar han inte än" vilket får oss att känna skuld trots att jag vet att vi gör allt för att uppmuntra honom att prata.
Så jag vill ha lite tips och råd av er som har/har haft barn som är sena i talet.
Vad har ni gjort för att uppmuntra? Övningar, lekar etc?