• Snuusan

Enköping, Uppsala någon mer?

Finns det någon mer här inne som bor i Eköping/Uppsala området?

Vecka 29+2 här, så tredje trimestern har precis börjat. Dock så får vi se hur länge våran lille pojk vill stanna där inne då jag låg inne förra helgen pga kraftiga och smärtsamma sammandragningar och nu inte får röra på mig så mycket.

Vill gärna ha kontakt med de som är mellan 20-30 år då jag själv är 23, men ålder är inte av största intresset. 

• Svar på tråden Enköping, Uppsala någon mer?
  • johe01529

Shoppat en massa i London och på rea. Imorgon är det dags för RUL och efter det hade vi tänkt åka till Big Baby i Stinsen, Stockholm för lite prylshopping!

Lillen sparkar och buffar konstant senaste 2 veckorna!

5 kilo var en stor en! Då förstår jag att det känns tryggare med igångsättning, man ska göra det som passar än själv bäst. Vad vägde din nya gosse`?

• Älskarbebisar
    johe01529 skrev 2015-01-20 14:15:12 följande:

Shoppat en massa i London och på rea. Imorgon är det dags för RUL och efter det hade vi tänkt åka till Big Baby i Stinsen, Stockholm för lite prylshopping!

Lillen sparkar och buffar konstant senaste 2 veckorna!

5 kilo var en stor en! Då förstår jag att det känns tryggare med igångsättning, man ska göra det som passar än själv bäst. Vad vägde din nya gosse`?

Åh älskar o shoppa i London :)

Mm riktigt stor, de kändes kan man ju säga.

Andra sonen vägde 3750, hade jag gått över med honom oxå hade han säkert kommit upp i 5 kilo han med.

Spännande med RUL imorrn för er :)
  • johe01529
    Folivee skrev 2015-01-20 17:12:55 följande:

Oooh spännande. Ska ni kolla upp vad drygt för kön? :)

Nej vi kollade inte kön, vill inte veta :) Men allt såg bra ut dock återkontroll vecka 32 för att se att moderkakan flyttar sig uppåt då den låg lit lågt.

Vi har beställt en Kronan Duo 2015 i grönt med mjuklift och lie andra tillbehör. Handlade man barnvagn med tillbehör ör 8000 kr fick man valfritt babyskydd på köpet! Så även det och isofixfäste är ordnat.

Känner mig lite stressad över vad bebis behöver och inte behöver, typ lakan och kuddar till barnvagn? Men min mamma sa att min mormor hade virkat filtar till oss när vi var små och att jag kan få ärva det istället. Min pappa som är hobbysnickare har gjort lite leksaker och skallror och håller nu på med en vagga! Så kul!

I helgen flyttar vi till vårt nybyggda hus! Pepp som attan!
  • Folivee

Okey. Min sambo ville definitivt veta kön och då riktigt nöjd när hans önskan om en som vart besannad.

Ja jag är också aningen förvirrad om framförallt täcke och kudde och så. Alla säger ju olika hela tiden om det också.

Va roligt! Blir massa nytt det här året för er! :)

• Snuusan

Herregud, det var länge sedan jag var inne här... Haha, och jag ska vara trådskapare. Haha. Här har våran lilla pojk kommit, den 24 januari tittade han ut. 
    Har inte alls hängt med här på Familjeliv över huvudtaget, någon som kanske har lust att ta en mammafika någon dag? Haha.

• johe01529

Vecka 21+2 här nu då och den ena sjukdomen byter ut den andra. Har skickat in moderskapsintyg till FK i förra veckan och ansökan om graviditetspenning denna vecka. Bebben sparkar som en tok men slutar så fort min man lägger handen på magen.

Har inte flyttat in i huset än då kommunen inte godkänt men denna vecka skulle de görat!

Blir lite lustigt i detta forum när vi är så olika långt gångna XD

• Folivee

Haha inte lätt när man har så mycket annat att tänka på :). Vill också ha min lilla plutt nu! Vecka 34 på lördag och längtar efter att få kunna ta på mig skorna utan att kippa efter andan. Haha
    Ja alla är väldigt olika långt "gångna".
    Är två här vad jag förstått som fått sina små mirakel redan. Fusk! ;)

Min lilla inneboende är väldigt varierad i mängden rörelser. Igår kväll dock vid läggdags, självklart ska man börja öva karatesparkar då. Vissa kvällar bökar han knappt alls. Men han har lagt sig med huvudet ner nu och rörelserna är då inte mysigare nu när han bråkar med revbenen och slår och gnuggar mot höftbenet. :p

• Snuusan

Ja, när jag startade tråden, i somras eller början av hösten tror jag det var, så var jag inte långt gången, haha. Idag sitter jag här med min bebis, men tjejer- njut! Tiden i slutet går sjukt fort och sedan står ni där med eran bebis!

Själv har jag fått sovit 7 timmar på hela helgen, Lilleman (hans riktiga namn Melvin) har haft ont i magen var och varannan natt, så inatt var han vaken mellan 2 och 10, så det har blivit 2 timmars sömn inatt, och igår var han vaken mellan 4 och halv 10 och då hade vi gäster som gick 3 på natten så då blev det också 2 timmars sömn då vi skulle iväg och kolla på hus igår så kunde jag inte sova när han väl somnat igen.

Nu sover han dock som en stock efter en timmes promenad i vagnen med vovvarna. 

Gud, Melvin var exakt likadan i magen, på kvällarna kom karatesparkarna igång och det med råge på revbenen, han kickade ju till en spricka i ett av mina- men i slutändan är det så värt det!

• Folivee

Tack och lov är sömnbrist aldrig något riktigt som tärt på mig så mycket. Är väl så van vid att sova dåligt och lite :p men kommer nog garanterat känna mig plågad sen, haha. Men kommer somna med ett leende när jag slipper mina varma fötter som jag plågats av sedan v 3 redan!

Ska dock bli skönt att kunna röra sig som en vanlig människa igen! Blir inte allt för många turer ut ur lägenheten då det är tre våningar utan hiss. Vågar mig heller inte på längre promenader då jag lagt på mig 25 kg sen start. Samlade på mig Mads vätska redan innan plusset. Vill inte riskera att förstöra knäna och ryggen börjar bli riktigt plågad.

Börjar bli aningen nervös med tiden nu också, speciellt de senaste dagarna då mensvärks smärta dyker upp lite då och då. Även smärtsamma hugg i ländryggen och underlivet. >.

• Snuusan
    Folivee skrev 2015-02-16 02:19:03 följande:

Tack och lov är sömnbrist aldrig något riktigt som tärt på mig så mycket. Är väl så van vid att sova dåligt och lite :p men kommer nog garanterat känna mig plågad sen, haha. Men kommer somna med ett leende när jag slipper mina varma fötter som jag plågats av sedan v 3 redan!

Ska dock bli skönt att kunna röra sig som en vanlig människa igen! Blir inte allt för många turer ut ur lägenheten då det är tre våningar utan hiss. Vågar mig heller inte på längre promenader då jag lagt på mig 25 kg sen start. Samlade på mig Mads vätska redan innan plusset. Vill inte riskera att förstöra knäna och ryggen börjar bli riktigt plågad.

Börjar bli aningen nervös med tiden nu också, speciellt de senaste dagarna då mensvärks smärta dyker upp lite då och då. Även smärtsamma hugg i ländryggen och underlivet. >.

Vilken vecka är du i nu då? 
    Ja, kroppen tar riktigt mycket stryk, i alla fall min. Men det är så värt det! På lördag blir Lilleman fyra veckor här hemma och det känns som att jag knappt släppt honom med ögonen sedan han kom ut. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle bli så förälskad så fort, men kärleken till de små är så obeskrivlig!
  • Folivee

Är i vecka 33+2, så inte allt för långt kvar nu! :) tiden bara flyger iväg.
    Ja jag kan inte ens föreställa mig hur det kommer kännas!

• HejKid

Hej Hej! 

Kul med massor med bebisar i Enköping! 

Själv har jag en dotter som fyller 1 på onsdag, så egentligen är jag/vi lite för gamla för era tråd men jag tänkte bara fråga för jag är nämligen fotograf och håller just nu på att inrikta min portfolio på gravida och nyfödda och barn upp till 6 månader!

Just nu erbjuder jag gratis fotografering det ända som kostar är om man skulle vilja ha förstoringar på bilderna (och även då får man de till ett mycket reducerat pris tack för hjälpen) annars så får man samtliga bra bilder, redigerade i webbformat som tack för hjälpen med att utöka min portolio! 

Det ända villkoret till dessa fotograferingar är att jag får använda mig av bilderna i min portfolio! 

Titta gärna in min hemsida www.hejfoto.se eller Facebook sida www.facebook.com/hejfoto

Om någon skulle vara intresserad eller har några frågor är ni välkomna att maila mig på hej@hejfoto.se

Annars önskar jag er lycka till med era nya bebisar och blivande bebisar! 

(Hoppas att de var ok att jag lade in mitt meddelande, det är så svårt att hitta personer som är gravida eller precis har fött ett litet under, så jag hoppas verkligen inte att någon tar illa vid sig att jag skrev i eran tråd)

Med vänliga hälsningar 

Malin / Hej Foto

• johe01529

Jag verkar ha som trend att logga in en gång i månaden.

Folivee du borde få ditt barn när som helst nu antar jag? Hoppas allt går bra. Själv går jag in i vecka 26 imorgon och har haft sammandragningar/kramper i magen sedan någon vecka tillbaka och även mensverksliknande smärta fast mycket värre. Så jag har sjukskrivit mig och vandrar nu runt i huset (som vi tillslut fick flytta in i!) och planerar och försöker njuta av "min sista tid i frihet".

Börjat få ärva lite babykläder och barnvagn och babyskydd står i hallen och väntar på bebis men det är ju långt kvar!

• Folivee

En gång i månaden är alltid något! :p

Ja snart 3 veckor kvar. Om han inte bestämmer sig för att ligga kvar ännu längre, vilket jag inte hoppas :p

Ja det är bra att lyssna på kroppen. Bättre att ta det försiktigt när kroppen säger ifrån. Själv känns det som att jag kommer få mer frihet när bebisen är ute. Känner mig så instäng i kroppen just nu. Kunde inte ens plocka bort tejp som jag fick under foten här om dagen, utan fick ta hjälp av sambon! ð??? sen så tycker jag att lillen kan få störa din pappa lite också. ;p

Köpte själv vagn med tillbehör i vecka 14 tror jag det var. Haft den ståendes i hallen till här om dagen då jag släpade ner den i förrådet. Bor på tredje våningen och har ingen hiss, så har inte så mycket val :/
    I övrigt så är vi i princip helt färdiga för första tiden nu, känns så skönt :)

• Snuusan

Gud va mycket roligt ni har framför er! Är lite avundsjuk på er allt, älskar att lilleman är ute men det var så spännande att vara gravid och att fixa med allting inför bebisen ankomst!

Själv blir min plutt två månader nästa vecka så tiden går sjukt fort! 

• Folivee

Själv kände jag lite mer press med allt handlande. Ont om plats i vår tvåa och min sambo har inte varit riktigt engagerad i planerandet av saker mer än den ekonomiska biten. Tyckte det var väldigt roligt i början att kolla och planera inköpen. Men varje gång jag började så vart jag så förvirrad och osäker på vad som behövs med vilken funktion och så :p
    Men nu är allt tack och lov färdigt och två veckor kvar till bf! Ska bli så skönt. Kollar massor på kläder till mig när jag får tillbaka min kropp igen. Jag som annars hatar att shoppa! :D

Svar på tråden Enköping, Uppsala någon mer?