Hur kan jag hjälpa min kära syster ur drogproblem?!
Min storasyster är en av de viktigaste människorna i mitt liv, hon sätter alltid andra före sig själv och är en så otroligt fin människa. Men som ung fick hon drogproblem vilket hon fortfarande handskas med. Hon var nykter under sin graviditet men när barnet blev äldre föll hon tillbaka på sina hemska vanor.
Hon kan försvinna i dagar för att sedan komma tillbaka, sova och be om förlåtelse. Vilket alla omkring henne ger, eftersom att alla älskar henne så mycket. Men det funkar inte längre, hennes dotter börjar undra vart hennes mamma tar vägen och vi andra är rädda för min systers liv.
Att skälla och hota som andra gjort fungerar inte, jag har försökt prata med henne väldigt försiktigt men det är nog FÖR försiktigt. Jag önskar att jag kunde hjälpa henne på något sätt, men hur? Hon har gått på Anonyma narkomaner-möten men det gick inte särskilt bra. Hon borde gå på ett bra rehab men för det krävs pengar.
Hur kan jag som syster få henne att förstå hur allvarligt detta är? Hur kan vi få henne att förstå att vi älskar henne men att hennes liv måste ändras drastiskt??
Är tacksam för svar. Jag vet inte vad hon eller jag skulle göra om hon förlorade sin dotter till fosterhem pga detta, hon gör allt för sin dotter men halkar ofta tillbaka in i sitt gamla liv...