Ska jag göra slut med min flickvän?
Hej allihopa. Jag vill börja med att säga att jag ska försöka hålla detta så kort och lättläsligt som möjligt och att jag verkligen uppskattar att ni tar eran tid och läser detta och kanske också svarar då jag verkligen behöver hjälp.
Jag är en kille på 18 år och för 2.5 halvt år sen blev jag tillsammans med min nuvarande flickvän. Detta är min första flickvän. Vi har haft ett relativt bra förhållande, dock mycket bråk i början och ungefär ett halv år sen tog vi en paus då vi hade ett väldigt stort bråk. Denna paus varade i ca. en vecka och under denna pausen måste jag erkänna att jag mådde bra, jag vill minnas att jag kände mig lite mer "fri". Efter denna pausen har mina känslor för henne gått och kommit tillbaks. När jag alltid märker att mina känslor för henne är oklara och jag är osäker på om jag vill vara tillsammans med henne slutar det med att jag tänker: sluta nu, det är visst denna tjejen du ska vara med. Det slutar med att jag tänker på detta sättet och fortsätter vara med henne, alltid efter sådana här perioder blir vårt förhållande bra, men tillslut kommer dessa tankar och känslor tillbaka. Det känns som att jag aldrig kommer bli av med dom, delvis för jag är nyfiken på andra, och att någon gång i framtiden kommer jag vara tvungen att göra något åt detta, antagligen det enda alternativet, göra slut med henne.
Denna tjejen var jag stört kär i och jag fick henne tillslut. Hon är en jätte fin tjej med ett stort hjärta, och jag tvivlar inte på hennes känslor för mig, faktiskt så skrämmer hennes känslor mig, de är verkligen stora och jag känner att jag inte alls kan besvara de lika bra, inte alls lika bra. Varenda gång jag säger att jag älskar henne så känns det på något sätt fel, oäkta på något sätt. Hon säger att hon vill leva resten av sitt liv med mig. Att hon hellre skulle vilja dö än att leva ett liv utan mig (hon är 17). När jag är med henne känner jag ingen riktig glädje längre, jag känner att allt är tråkigt, att jag vill något nytt. På sistone, har jag även börjat gilla mer och mer än annan tjej som går i min klass, jag har smsat lite med denna tjej och häromdan fick jag ett sms av henne och kände omedvetet lite pirr i magen (töntigt jag vet), då insåg jag att den sortens pirr har jag inte känt på vääldigt länge.
Trots allt detta jag skrivit, är jag väldigt rädd för att göra slut utav följande anledningar:
1. Jag är väldigt rädd hur hon ska ta det, hur hon kommer att hantera det, om hon hade klarat av det.
2. Jag är rädd att jag faktiskt kommer ångra mig och inse att jag kastade bort en person som jag egentligen älskade, detta pågrund av att varenda gång jag tänker på att någon gör henne illa eller vad som helst, skulle jag inte tveka på att slå sönder killen/personen. Jag är inte heller 100% säker att jag faktiskt vill lämna henne och att ja inte har några känslor kvar. Det känns dock som att jag vill göra slut mer än vad jag vill fortsätta vara tillsammans med henne, men detta är jag inte heller helt säker på.
Vad ska jag göra enligt er?