• Karin_72

Dotter 14 år har sex

Hej! igår kväll så gjorde jag min dotters favorit efterrätt (cheesecake). Jag skulle gå in på hennes rum och säga att den var färdig men när jag kom in i hennes rum så hade hon och hennes pojkvän samlag med varandra. Jag hade absolut ingen aning om att min 14 åriga dotter höll på med sådant. Jag blev otroligt chockad och gick snabbt ut från rummet och stängde dörren.
    Min dotter tycker så klart att det här är otroligt pinsamt och jag borde förstås ha knackat först. Dom kom inte ut från rummet på hela kvällen och idag så har hon inte sagt ett ord till mig.
    Borde jag prata med henne om detta, eller ska vi bara låtsas som inget har hänt?

Har någon förälder varit med om en liknande händelse så får ni gärna dela med er vad ni gjorde. 

• Svar på tråden Dotter 14 år har sex
  • Långbenopluto

Du ska be om ursäkt för att du klev in utan att knacka först. Senare ska du prata med henne om vad hon har för p-medel.

• viseversa

Eh du ska såklart be om ursäkt. Varför i hela friden knackar du inte? Sen slutar du rusa in i hennes rum utan att knacka OCH vänta på svar först i fortsättningen.

• Haskel

Hoppas för allt i världen att du pratat med din dotter nu. Bett om ursäkt för att du inte knackat. Men jag tror även att det är viktigt att skoja lite om händelsen. Visa på att DU INTE ser det som någon stor grej. Utan snarast som en smått komisk men pinsam situation för dig.
    Mest för att minnet av sex inte ska bli fyllt av skam för din dotter. Förhoppningsvis kan dotter också skratta åt det senare.

Svar på tråden Dotter 14 år har sex