• Limaliie

Hon har inte ökat så mycket i vikt sen sist

Ha en dotter på 3 månader, När hon födes var hon relativt stor 4300 gram och 50 cm lång.
    Jag helammar och har massor av mjölk. Hon har tidigare ökat rätt mkt i veckan men n sen sist har honbara ökat 460 gram på en månad. BVC sköterskan tycker inte det är någon fara och hon följer sin kurva visserlgen men det känns ju väldigt lite. Hon hade vuxit 5 cm dock så hon borde ju få i sig näring?

Vad tycker ni? Är det superlite att gå upp 460 gram på en månad?

• Svar på tråden Hon har inte ökat så mycket i vikt sen sist
  • Anonym (Loop)
    Limaliie skrev 2014-11-07 15:25:48 följande:

Ha en dotter på 3 månader, När hon födes var hon relativt stor 4300 gram och 50 cm lång.

Jag helammar och har massor av mjölk. Hon har tidigare ökat rätt mkt i veckan men n sen sist har honbara ökat 460 gram på en månad. BVC sköterskan tycker inte det är någon fara och hon följer sin kurva visserlgen men det känns ju väldigt lite. Hon hade vuxit 5 cm dock så hon borde ju få i sig näring?

Vad tycker ni? Är det superlite att gå upp 460 gram på en månad?

Du har kanske inget annat att referera till. Mitt barn ökar stadigt 100 g i veckan.och barnet följer sin kurva bra!
  • Limaliie

Ok skönt att läsa att det kanske är normalt då, jag är bara van att hon gått upp betydligt mer ser ju själv att hon smalnat av endel om man jämför när hon föddes och därefter. Hon var ju rätt "tjock"

• fluu

Ingen fara alls. Hade de gått upp lika mycket lika ofta som de gör i början så hade de blivit väldigt stora väldigt snabbt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hon har inte ökat så mycket i vikt sen sist