Anghammarad skrev 2014-11-09 11:25:57 följande:
Annars skulle jag nog känt som FDFMGA. Jag hade känt mig sviken att mitt parti ifall jag hade röstat på dem för de saker du utlovade. S gick till val på att förbifarten skulle byggas, att Bromma skulle finnas kvar, att man skulle avsätta en extra miljard till studentbostäder osv.
Redan efter en månad har man förfärat uttalat att "ladorna är tomma" trots att det finansiella läget inte på något sätt är en överraskning, S hade redan innan valet lika stor insyn i statens finanser som Alliansregeringen hade. Man har lagt sig platt på rygg för marginella MP vad gäller förbifarten, Bromma flygplats och Slussen och gått tvärt emot sina egna löften.
Visst det är mycket kort tid som gått men S har ändå inte visat en tillstymmelse till förmåga att vara ett statsbärande parti, eller ens kunna skrapa ihop ett vettigt stöd för sin politik. Partiet verkar förlamat.
Tyvärr får du nog inga riktiga socialdemokrater att nappa på tråden, lite synd eftersom det hade kunnat bli en intressant diskussion.
Jag har ganska många socialdemokrater i min bekantskapskrets, somliga lite äldre och särskilt bland dem finns det nog en besvikelse och en vilsenhet som inte så mycket handlar om vad som hänt med partiet efter valet utan långt dessförinnan - och ibland en vrede över vad som hänt med synen på arbete och arbetare.
Vad som kan få en riktig socialdemokrat att bli förbannad är att läsa sånt som olyckan i Hjorthagen där Fortum struntat i arbetsmiljö och lagt ut arbetet på företag utan kollektivavtal.
För övrigt var väl såväl S som M ansvariga för att Birka energi slumpades bort till Fortum för ett tiotal år sen.