Spermieantal under 20 m/ml
Jag är så ledsen.
Fick just reda på att min fästman har ett spermieantal under 20 miljoner /millilitern, vilket antagligen har satt kuggarna i hjulet för oss det senaste året...
Jag är 20 och han är 26, så en annan har väl tänkt att det inte skulle vara några problem alls, då jag blivit gravid tidigare fast men en annan man (det ledde till abort då jag var alldeles för ung) samtidigt som jag åt p-piller.
Vi har spekulerat och ätit kosttillskott och funderat och beställt ägglossningstester men ingenting har funkat.
Vet inte hur vi går tillväga. Vi har kört oskyddat i ett år med tanken om att bli gravid men inte riktigt "försökt" pricka in. Jag har försökt hålla koll så gott det går men inget resultat. Senaste halvåret har vi arbetat effektivt för att pricka in exakt på ÄL och vi har mött besvikelsen varje månad.
Hur gör vi nu? Kan vi göra någonting själva? Hur går man tillväga för att bli utredd?
(Råd och spekulationer kring ålder och "ni har tid att vänta" undanbedes vänligt, det handlar inte om ålder här, utan om ett vanligt problem)