• Lennart777

Var du med och röstade på sjuklövern. Vad tycker ni om massinvandringen? ca 100.000 flyktingar per år de kommande åren.

Är ni som röstade på sjuklövern nöjda med massinvandringen som vi har nu och att den kommer öka?

• Svar på tråden Var du med och röstade på sjuklövern. Vad tycker ni om massinvandringen? ca 100.000 flyktingar per år de kommande åren.
  • FiaMedFunkk
    AstridH skrev 2014-11-06 18:41:24 följande:
    Jag bor i ett område med väldigt blandade etniciteter, ja. Hur menar du med sista frågan?
    Kan man få ett ungefärligt område tro?

Ja, brukar du bjuda över din invandrargranne, är du gift med en utomeropé, umgås du ofta med dina invandrarvänner, går dina barn i en invandrartät skola, brukar du ofta äta kebab eller andra invandrarrelaterade maträtter på lokal?
  • FiaMedFunkk
    Donum skrev 2014-11-06 19:17:14 följande:
    Jo, det tyckte jag eftersom det inte hade någon koppling till mitt inlägg.
    Ber om ursäkt. Ska försöka hålla en lägre intellektuell nivå, så att alla förstår.
  • FiaMedFunkk
    auster skrev 2014-11-06 18:47:43 följande:

När alternativet är en homofobisk järnrörshöger så får man köpa att det blir lite större invandring än vad som är bra för Sverige. 

Varför skulle man köpa det? Låter som du totalt kapitulerat för vår låtsasdemokrati och mest bara lägger en röst i förtvivlan.

Sen har du nog tagit lite fel. Eller har SvP också en järnrörsgate? SD är ett mittenparti.
  • Donum
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 19:23:03 följande:

Ber om ursäkt. Ska försöka hålla en lägre intellektuell nivå, så att alla förstår.

"I always cheer up immensely if an attack is particularly wounding because I think, well, if they attack one personally, it means they have not a single political argument left.?
  • FiaMedFunkk
    Donum skrev 2014-11-06 19:26:36 följande:
    "I always cheer up immensely if an attack is particularly wounding because I think, well, if they attack one personally, it means they have not a single political argument left.?
    Det där hade fungerat som slagdänga, om det nu vore något att bemöta i inlägget från början. Nu rann det mest ut i sanden.

Hade du lyckats stånga fram frasen i ett adekvat sammanhang, hade jag sagt: Touché.
  • Donum
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 19:30:45 följande:

Det där hade fungerat som slagdänga, om det nu vore något att bemöta i inlägget från början. Nu rann det mest ut i sanden.

Hade du lyckats stånga fram frasen i ett adekvat sammanhang, hade jag sagt: Touché.

Jag anser att det är adekvat när du inte klarar att diskutera sakligt utan hemfaller åt personangrepp. Your loss.
  • AstridH
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-06 19:22:05 följande:
    Kan man få ett ungefärligt område tro?

Ja, brukar du bjuda över din invandrargranne, är du gift med en utomeropé, umgås du ofta med dina invandrarvänner, går dina barn i en invandrartät skola, brukar du ofta äta kebab eller andra invandrarrelaterade maträtter på lokal?
    Jag bor i Göteborg. 20-25 minuter från centrum med spårvagn.

Ja, jag brukar bjuda över mina invandrargrannar. Jag har ingen partner, men jag har legat med utomeuropéer. Hyfsat ofta, bjöd över två av dem på vinkväll för typ tre veckor sedan (men sedan ska väl tilläggas att jag sällan umgås med mina vänner överlag, mer än i plugget). Jag har inte några barn och planerar inte heller att skaffa några. Haha, klart jag äter kebab! Och falafel, thailändskt, pizza, indiskt, sushi osv. Jag äter nog fler "invandrarrätter" än vad jag äter inhemsk mat per vecka.
  • Gert
    AstridH skrev 2014-11-06 19:42:40 följande:
    Jag bor i Göteborg. 20-25 minuter från centrum med spårvagn.

Ja, jag brukar bjuda över mina invandrargrannar. Jag har ingen partner, men jag har legat med utomeuropéer. Hyfsat ofta, bjöd över två av dem på vinkväll för typ tre veckor sedan (men sedan ska väl tilläggas att jag sällan umgås med mina vänner överlag, mer än i plugget). Jag har inte några barn och planerar inte heller att skaffa några. Haha, klart jag äter kebab! Och falafel, thailändskt, pizza, indiskt, sushi osv. Jag äter nog fler "invandrarrätter" än vad jag äter inhemsk mat per vecka.
    Oh! Blev det dubbelmacka?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • AstridH
    Gert skrev 2014-11-06 20:07:50 följande:
    Oh! Blev det dubbelmacka?
    Icket. Har aldrig gillat trekanter! Om du syftar på mina vinkvällsvänner så är de båda straighta, gifta kvinnor.
  • lennart
    Nerfherder skrev 2014-11-05 22:21:05 följande:

Jo jag vet mycket väl vad ett Ghetto är! Det är ett ord som arga vita SD:are använder i sina egna syften för att baktala/förminska vissa bostadsområden som är invandrartäta? Ungefär så?

Nej inte ens i närheten, gör ett nytt försök...
  • lennart
    auster skrev 2014-11-06 18:47:43 följande:

När alternativet är en homofobisk järnrörshöger så får man köpa att det blir lite större invandring än vad som är bra för Sverige. 

Var kan man läsa om detta i deras partiprogram?

Hittade endast detta:

"Ingen människa väljer sin sexuella läggning. Trakasserier och diskriminering mot människor p.g.a. deras sexuella läggning är oacceptabelt och skall rättsligt beivras. Vidare anser Sverigedemokraterna att människors sexuella preferenser primärt är en privat fråga och ingenting partiet fäster någon vikt vid."

• overdose
    lennart skrev 2014-11-10 20:52:58 följande:
    Ja man kan ju börja undra.

schlaug.blogspot.se/2014/11/sd-lar-inte-radas-nyval.html
    Schlaugs inlägg är bra men inser inte så mycket problemen.

Invandringen till Sverige riskerar att återskapa samhällen som vi inte har haft sedan före bronsåldern. Vad vi ser nu, är ett nedmonterande av allt vi hållit för kärt, sedan mycket länge.

Det är dags att välja - antingen vill man vara för det vi har skapat idag, eller så vill man vara emot.

Ett av världens bästa samhällen, att ni inte skäms, ni som vill förstöra, för ert eget nöjes skull.

Svar på tråden Var du med och röstade på sjuklövern. Vad tycker ni om massinvandringen? ca 100.000 flyktingar per år de kommande åren.