Vill flytta med mitt barn, långt ifrån, delad vårdnad, vad gäller?? Hjälp
Har funnit min kärlek på ett ganska så långt avstånd ifrån där jag nu bor. Min son´s pappa bor där vi bor nu, men visar ganska så litet intresse och ansvar. Träffar vår son varannan vecka och lite när det passar han. Sonen är 3år. Har träffat en underbar man, som bor en bit ifrån och känner att jag vill flytta till honom.
Vad gäller egentligen? Vi har delad vårdnad, fast han har sonen varannan vecka, trots 5 minuter mellan oss, så är det vad han anser att han har "tid" till..... Det är även jag som har tagit hand om min son mer eller mindre hela tiden och att han är kulturberikare är kanske inte helst svårt att förstå.....
Vill flytta till min kärlek, har funderat på det länge, det skulle underlätta det mesta, dels för mig och dels för mitt barn och mycket annat. Ska även tillägga att det var väldigt destruktivt förhållande med sonens pappa, som jag lämnade.
Jag undrar om det är okej för mig att flytta, förutsatt att min sons pappa kan ha sin son så som han har nu, alltså varannan helg, eller är det omöjligt? Kan min sons pappa ställa sig emot detta, trots han inte vill ha sin son mer än varannan helg, eller vad kan hända? Kommer givetvis INTE flytta om det är olagligt eller så, utan jag vill helt enkelt veta vad som gäller.
Tack för svar