• Syyl

Några unga föräldrar med barn födda -12 i Stockholm?

Hej här har ni en ung mamma på 21år som har en dotter på 2år (hon blir 3år om 2 månader)

Skulle jätte gärna träffa andra unga föräldrar här i Stockholm. Skulle vara jätte kul att träffa någon som är i samma "situation" som mig, då jag ine känner många unga föräldrar. :)

• Svar på tråden Några unga föräldrar med barn födda -12 i Stockholm?
  • Loncelot

Vad menas igentligen med "ung" mamma, varken ser eller känner mig gammal och e 31år, handlar kanske mer om hur man anpassar sig efter andra?

Eller känner du att kompisar du vill träffa måste fått barn när dom är 17-18år?

Ska man ha jobb eller vara arbetslös eller måste man ha erfarenhet att skaffat barn tidigt, gift, partner eller ensamstående?

"Min situation" hur menar du?

Själv har jag en dotter född feb -12 en son född i mars -11 och ska få en dotter i feb -15 bor på södra sidan av sthlm.

• Syyl

Haha kanske var inte väl otydlig. Jag fick min dotter som 18 åring och oj vad mycket fördomar jag har möts av men trots det så går jag emot normen. Jag har jobb och pluggar. Men min situation menade jag unga föräldrar (i samhällets ögon 15-25) som får samma fördomar som mig. I de mamma grupperna jag har varit i har jag tyvärr setts ner på eftersom jag "kasta bort" mitt liv som 18. Riktigt dumt sagt utav "vuxna" Jobb eller inte jobb spelar ingen roll samma gäller relationer.

Kul :)

• Loncelot

Min lillasyster var 17 när hon fick sin första nu är hon 29 och har 4 barn, hon har kämpat, ja ser inget fel i att skaffa barn tidigt så länge man tar hand om det man skaffat

Mogen kan man vara oavsett ålder beror ju helt på personen i fråga. Hade jag tex fått som ja velat hade jag nog varit mamma i 18-19 års åldern om jag hade haft rätt saker i mitt liv vid den tidpunkten

Man ska inte lägga så stor vikt på vad andra tycker utan vad man själv känner sig mogen för

• Syyl

Ja i framtiden efter min lärarutbildning är klar.

Svar på tråden Några unga föräldrar med barn födda -12 i Stockholm?