Min dotter har ADHD
Min dotter är 18 år har fått diagnosen ADHD efter många års utredning. Hon har haft självskade beteende, hallucinerat under de svåraste tiderna och varit väldigt destrukti/deprimerad. Det hela började säker långt innan men vi upptäckte att allt inte stod rätt till när hon vart kring 12år. Fruktansvärt jobbigt och hon har under långa perioder suttit hemma (blivet en sk.hemma sittare) Skolgången har blivit drabbad och eftersom hon inte kom ut utvecklade hon olika sociala fobier och satt alltid hemma. Nu är hon 18 har jobbat stenhårt för att bli bättre, fått medicin för ADHD som fungerar och har gått från praktik till anställning. Tyvärr så känner hon sig fruktansvärt ensam och har inga vänner. Det är ju inte lätt att ha ett socialt liv när man under så många år fått kämpa med att själv överleva. Hennes största önskan är att få en hund men min sambo är emot det och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Någon som har erfarenhet med liknande situation? Kan det underlätta för henne, jag tänker att hon får ett intresse o kommer ut?