• LenaFranLund

Får inte barn!

Hej,

jag är 42 år och jag och min sambo ska gifta oss i December, det är dock inte problemet. Vi har försökt och försökt få barn, vi vill så gärna ha en liten krabat att ta hand om. Men hur mycket vi än försöker så blir jag aldrig gravid, är det något fel på min sambo eller mig? Eller har vi bara otur? Hjälp! Jag har försökt få barn i snart 13 år nu!

• Svar på tråden Får inte barn!
  • skrollan77
    LenaFranLund skrev 2014-10-28 22:24:13 följande:

Hej,

jag är 42 år och jag och min sambo ska gifta oss i December, det är dock inte problemet. Vi har försökt och försökt få barn, vi vill så gärna ha en liten krabat att ta hand om. Men hur mycket vi än försöker så blir jag aldrig gravid, är det något fel på min sambo eller mig? Eller har vi bara otur? Hjälp! Jag har försökt få barn i snart 13 år nu!

Det är bara normalt, jag och min man fick vänta 22 år innan vi fick barn. 
    Så ni har inget att oroa er över, ni har bara försökt en ganska kort tid. :)
  • LenaFranLund
    skrollan77 skrev 2014-10-28 22:27:59 följande:
    Det är bara normalt, jag och min man fick vänta 22 år innan vi fick barn. 
    Så ni har inget att oroa er över, ni har bara försökt en ganska kort tid. :)
    Okej! Tack!
  • LenaFranLund
    Juronjaure skrev 2014-10-28 22:42:11 följande:

Men har ni gjort utredningar och sånt för att se vad som kan vara fel, eller?

Nej, vart kan man göra det?
  • Juronjaure

Äh, du driver med oss, gå och lägg dig. Eller googla "fertilitetsklinik" + din stad, om du mot förmodan inte driver med oss.

• LenaFranLund
    Juronjaure skrev 2014-10-28 22:52:11 följande:

Äh, du driver med oss, gå och lägg dig. Eller googla "fertilitetsklinik" + din stad, om du mot förmodan inte driver med oss.

Varför skulle jag driva om en så viktig sak? Jag VILL ha barn!
  • Juronjaure
    LenaFranLund skrev 2014-10-28 22:59:38 följande:
    Varför skulle jag driva om en så viktig sak? Jag VILL ha barn!
    Försökt i 13 år utan att komma på tanken att traska iväg till närmsta gynekolog, husläkarmottagning eller liknande för att fråga om det kan vara något fel? Inte googlat och därmed stött på ordet fertilitetsklinik? Förlåt, men det känns inte så trovärdigt. MEN, jag kan ha fel, googla fram en fertilitetsklinik nära dig och ring och meddela att du vill utreda vad som kan vara fel. Jag tror tyvärr inte att det är så lätt att bli gravid på naturlig väg om man inte blivit det efter 13 år, nämligen.
  • viseversa

Skämtar du med oss ts? Ni har försökt i 13 ÅR men inte kommit på tanken att söka hjälp. Jösses!!!

• Jag är bara jag

Vi sökte hjälp när det gått  7 månader eftersom man har rätt till det efter 35. Säger inget mer så har jag inget sagt...

• viseversa
    Jag är bara jag skrev 2014-10-29 16:02:44 följande:
    Vi sökte hjälp när det gått  7 månader eftersom man har rätt till det efter 35. Säger inget mer så har jag inget sagt...
    Men ändå förstår du itne hur man söker hjälp och att man kan söka hjälp? Förlåt men din historia stämmer inte ihop. Först vet du itne ens att man KAN söka hjälp och hur man gör och VAR man gör det. Och nu har ni helt plötsligt sökt hjälp efter 7 mån men ändå fått hålla på i 13 år utan vidare hjälp. 
  • viseversa
    Jag är bara jag skrev 2014-10-29 16:02:44 följande:
    sorry citerade fel. trodde du var ts av någon anledning. Sorry igen. Skäms
  • Jag är bara jag
    viseversa skrev 2014-10-29 16:09:31 följande:
    sorry citerade fel. trodde du var ts av någon anledning. Sorry igen. Skäms

Ibland blir det tokigt,lugnt!  Flört
Svar på tråden Får inte barn!